Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det lugnt att ha grejor monterade direkt på varandra i ett rack?

Vilka temperaturer ska man passa sig för, alltså vilka sorts prylar?

Det jag har i mitt rack är en pod xt pro, en dbx 286, en dbx 266 och en dbx 215 -

Alla tre dbx:arna måste tyvärr stå stackade på varandra i racket... På toppen sitter ett delta 1010 interface och i botten en pod xt pro, båda dessa har 1 he mellanrum till dbx:arna som alltså sitter i en klump i mitten.

I dbx-manualerna står det lite vagt at "the units can be mounted above or below anything that doesn't generate excessive heat"

Men vart gränsen för excessive går står det ej...

dbx 215 har t o m lite kylflänsar ovanpå sig vilket vittnar om att den kanske behöver lite luft...

Det ska också nämnas att det är ett rackstativ det handlar om, inte ett skåp. Så omgivande luft är ju = rumstemperatur.

Vad tror ni? eller vad vet ni?

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat
Så länge du inte har ett slutsteg eller liknande (som kan bli riktigt varmt) i racket så behöver du nog inte bekymra dig.

eller en focusrite octopre som blir snorvarma också...

Varför förstår jag inte riktigt...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.