evilrocker Postat 11 maj 2010 Dela Postat 11 maj 2010 Nu Àntligen Àr den hos mig, har börjat testa lite och tracka med den och Àven att köra den pÄ mixbussen. Tycker den gör vÀldigt mycket med ljudet om man vill, pÄ ett vÀldigt bra sÀtt. Jag la in fatson pÄ stereobussen och tog bort (pluggarna) ssl-comp, duy tape och den ersatte dom lÀtt och tillförde mer dÀr till. NÄgon annan som anvÀnder fatson och hur? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
yaleed Postat 11 maj 2010 Dela Postat 11 maj 2010 Gratulerar... jag anvÀnder den pÄ allt möjligt. Just nu sitter den som sista instans pÄ lead sÄng... mest pÄ test iof med den lÄter bra dÀr tycker jag, bÀttre en distressorn iaf pÄ denna lÄten jag jobbar pÄ nu. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 12 maj 2010 TrĂ„dstartare Dela Postat 12 maj 2010 Okej cool đ Jag funderar pĂ„ en sak, output-gainen ligger ju före utgĂ„ngsförstĂ€rkaren vilket gör att hur mycket jag Ă€n vrider pĂ„ antingen input eller output sĂ„ gĂ„r den inte över nollan i pro tools, detta i sin tur leder ju till att output-ratten har en effekt pĂ„ ljudet ocksĂ„?? För jag tycker mig fĂ„ en till en överstyrd mix om jag krĂ€mar pĂ„ bra pĂ„ output, eller har jag helt fel? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jasi Postat 12 maj 2010 Dela Postat 12 maj 2010 Fatson kostar pÄ va? Ser att du har en FMR Kompressor. Hur Àr ljudet i den? Vintage? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 12 maj 2010 TrĂ„dstartare Dela Postat 12 maj 2010 Ja hrrm hela min Ă„rsbonus gick Ă„t đ Well vintage Ă„ vintage, det Ă€r fett skulle jag vilja sĂ€ga, jag har endast anvĂ€nt den som trackingkompressor vilket funkar asbra, och jag blir nöjd. Det finns jĂ€ttebra ljudexempel pĂ„ hur den lĂ„ter pĂ„ Mercenary Audio. Fatson kostar pĂ„ va?Ser att du har en FMR Kompressor. Hur Ă€r ljudet i den? Vintage? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
yaleed Postat 12 maj 2010 Dela Postat 12 maj 2010 Okej cool đ Jag funderar pĂ„ en sak, output-gainen ligger ju före utgĂ„ngsförstĂ€rkaren vilket gör att hur mycket jag Ă€n vrider pĂ„ antingen input eller output sĂ„ gĂ„r den inte över nollan i pro tools, detta i sin tur leder ju till att output-ratten har en effekt pĂ„ ljudet ocksĂ„?? För jag tycker mig fĂ„ en till en överstyrd mix om jag krĂ€mar pĂ„ bra pĂ„ output, eller har jag helt fel? Jo det e sant, bara genom att Ă€ndra utnivĂ„n sĂ„ har jag med upplevet att ljudet blir annorlunda, jag har Ă€ven hört det frĂ„n annat hĂ„ll sĂ„ nĂ„got ligger det i det. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 12 maj 2010 TrÄdstartare Dela Postat 12 maj 2010 Ok dÄ fÄr man justera den höga outputen med en limiter efter eller nÄt dÄ. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 13 maj 2010 TrÄdstartare Dela Postat 13 maj 2010 Testade att köra en lÄt via fatso med lite snÄla instÀllningar, hör nÄgon skillnad? radioutanfatso.mp3 radiomedfatso.mp3 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 13 maj 2010 Dela Postat 13 maj 2010 Testade att köra en lĂ„t via fatso med lite snĂ„la instĂ€llningar, hör nĂ„gon skillnad? radioutanfatso.mp3 radiomedfatso.mp3 Jag tycker det blev en uppenbar skillnad till det bĂ€ttre med fatson. Mer djup och punch. Ăven bredden kĂ€ndes bĂ€ttre men det kanske Ă€r nĂ„got inbillat. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Alexho Postat 13 maj 2010 Dela Postat 13 maj 2010 Kan du inte göra ett a/b test? Utan att sÀga vilken som Àr vad..? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 13 maj 2010 TrÄdstartare Dela Postat 13 maj 2010 Jo det skulle jag kunna göra, sÄ svÄrt med volymen bara, ska man stÀlla nivÄerna pÄ samma eller ska man göra sÄ att dom lÄter samma? Fatson ökar ju liksom volymen utan att det mÀrks pÄ mÀtarna. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
SvenTumba Postat 13 maj 2010 Dela Postat 13 maj 2010 Fin fint! Tycker att det Ă€r mer flĂ€sk i klippet med Fatson, större trummor, vilket alltid Ă€r bra! đ Ăr det Slate drums eller? Jag vĂ€ntar nu pĂ„ min andra lilla röda burk hehe.... Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 13 maj 2010 TrĂ„dstartare Dela Postat 13 maj 2010 Japp hehe den flĂ€skar pĂ„ liksom. Och ja, ett egenkomponerat slatekit som jag sjĂ€lv satt ihop. Och den röda kanske du har pĂ„ fredag đ. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.