Boltz Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Tjena på er, alla studioläsare! Jag har en fråga gällande upphovsrätt. Jag har lyckats komma över acapellan på Lady GaGa's låt Just Dance och började på att producera min egen version som för övrigt är helt olik originalet. Nu är det så att jag blev ganska nöjd med denna produktion och skulle vilja släppa den officiellt. ( Inget syfte på att tjäna pengar på den, dvs den släpps gratis!) Men då kommer man såklart in på upphovsrätt och rättigheter hur vida man får använda vocalsen eller inte. Jag har kollat runt och försöker hitta kontaktuppgifter (Email) till Ladygaga eller Redeye som producerat henne eller vem det nu är som äger rättigheten för denna ljudinspelningen. Verkar inte bli nå klok på det. Finns det nån vänlig själ som sitter inne med information om vem det är som gjort vad?. Som kanske kan bidra med namn alternativt email till dom som äger rättigheterna kan det rentav vara warner bros tro? Går bra och PM'a info med. Tack på förhand Hare gött! 🥰
James Blansing Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Tjena på er, alla studioläsare! Jag har en fråga gällande upphovsrätt. Jag har lyckats komma över acapellan på Lady GaGa's låt Just Dance och började på att producera min egen version som för övrigt är helt olik originalet. Nu är det så att jag blev ganska nöjd med denna produktion och skulle vilja släppa den officiellt. ( Inget syfte på att tjäna pengar på den, dvs den släpps gratis!) Men då kommer man såklart in på upphovsrätt och rättigheter hur vida man får använda vocalsen eller inte. Jag har kollat runt och försöker hitta kontaktuppgifter (Email) till Ladygaga eller Redeye som producerat henne eller vem det nu är som äger rättigheten för denna ljudinspelningen. Verkar inte bli nå klok på det. Finns det nån vänlig själ som sitter inne med information om vem det är som gjort vad?. Som kanske kan bidra med namn alternativt email till dom som äger rättigheterna kan det rentav vara warner bros tro? Det är Interscope/Universal som har signat Gaga http://www.universalmusic.se/artister/lady-gaga. Dom lär inte ge dig tillstånd att släppa mixen men du kan ju alltid höra dig för...
slejnard Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 "Tillstånd att göra Remixar på Lady GaGa's låtar" Naaaah.. thats what she said... tror tyvärr inte att det går.
Tracer Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 Tyvärr är det nog väldigt ovanligt att "okända" hemmapulare får tillstånd att använda signade artisters material, oavsett om det släpps i okommersiellt syfte. Men det skadar aldrig att skicka ett mail och fråga. Kontaktuppgifter 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.