Jump to content
Annons

Art & Lutherie Guitars

Recommended Posts

Hägglund (oregistrerad)
Postat (redigerat)

218104.jpg

[Klicka på bilden]

Jag tänker skaffa en Parlour (kallas Ami hos A&L). A&L har ingen svensk distributör så det får bli Thomann i så fall. Eftersom det handlar om halva priset jämfört med motsvarande Simon & Patrick så måste det ju bero på nånting som tex val av trä. Bägge fabrikaten trycktestar träet och bägge använder sig av solida konstruktioner. Jag tvivlar på att A&L är helt värdelös bara för att den kostar under 3k. Är det nån som har erfarenhet och kan uttala sig om hur mycket bättre en S&P är som kostar det dubbla? 🙂

Redigerat av Hägglund
Annons
Hägglund (oregistrerad)
Postat

Det är ju uppenbart att det inte finns nån här som har bättre koll än jag själv. 😏

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Jag tror jag ska chansa på den. S&P kostar 6k i Sverige medan A&L kostar 3k i Tyskland. Man får ju tänka på att tyskarna generellt är billigare.

Men frågan kvarstår ändå på vilket sätt man snålar när man bygger A&L. 😛

Postat

Jag skulle gärna höra ett ljudklipp av den där gitarren sen. Den såg så fin ut och jag gillar Simon & Patrick så det skulle vara hur trevligt som helst om du orkade spela in en snutt när den kommit! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.