browno Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Hej. Jag har följande probelm med min mac: Jag har bara 3 pci platser, de fylls av usb, ljudkort samt extern hårddisk. Men jag vill väldigt gärna ha plats för ett nätverkskort så jag sitter sitta här vid familjens pc när jag ska hänga på nätet. Så min fråga till er är: hur ska jag lösa detta problem? kan man köpa någon slags mulitple-pci grej eller typ ett usb ljudkort?
Piccazzo Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Din externa hårddisk använder nog inte en PCI Plats. Eller ? Och har du verkligen inte en nätverksport inbyggt ? Multiple PCI Grej finns inte tyvärr. Finns en Extern låda för PCI kort med kostar ca 10 000 kr. Så jag skulle nog skaffa ett USB Nätverkskort
Diwic Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Om det är firewire som den externa hd:n sitter på, kan du kanske byta ut usb-kortet och firewire-kortet mot ett kombinerat. // David
milton Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 (redigerat) Låter märkligt. Apple har inte levererat datorer utan nätverkskort detta sekel. Hemmabygge? Redigerat 15 januari 2005 av milton
browno Postat 16 januari 2005 Trådstartare Postat 16 januari 2005 hmm, det är en gammal g3 från början men den är uppgraderad som fan så den borde nog räknas som en g4 😉 jag får nog ta en tripp ner till onoff och överlägga med dem där och försöka hitta en så vettig och billig lösning som möjligt. Tack för svaren.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.