Elephanttea Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 någon som kan skriva om de inbyggda gitarreffekterna i Logic är jämförbara med Guitar Rig 4s effekter?
Freddy Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 någon som kan skriva om de inbyggda gitarreffekterna i Logic är jämförbara med Guitar Rig 4s effekter? Jag har inte lyckats ratta till något vettigt ljud i logic egentligen. Använt gamla guitar amp några gånger, men annars kör jag GR4, det är lättre att få det låta på riktigt så att säga. Ljuden känns mer naturliga och vissa presets funkar t.o.m. Det är min erfarenhet iaf.
polifemo Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Amp Designer är en i det närmaste oanvändbar leksak... Ok, vissa rena ljud går att få till, men dist... NIX Nu tycker jag att även GR4 är steril och odynamisk, men det låter ju inte direkt illa. Amplitube 3 skulle jag rekommendera.
Thulesius Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Jag tycker logics gitarrljud låter rätt bra. Fenderljuden låter väldigt bra till och med. Line 6's Ampfarm är annars en grym plugg. Än finns inget som slår en vettig stärk med pedaler dock
AnthonyS Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 någon som kan skriva om de inbyggda gitarreffekterna i Logic är jämförbara med Guitar Rig 4s effekter? Jag tycker att de är relativt bra till rena ljud, men metal- och rockförstärkarna är oanvändbara enligt mig. Tyvärr. Jag tyckte först att Rectifiern var någorlunda, men när jag A/B-ade med Amplitube 2 kunde jag inte stå fast vid den åsikten längre. Jag har heller aldrig varit något fan av Guitar Rig. För kalla och vassa distljud för mig. Kul att experimentera med dock. Nej, jag rekommenderar Amplitube 3 om du ska köra mjukvarustärk. Den gör metal och rock bäst av alla jag testat.
Elephanttea Postat 7 maj 2010 Trådstartare Postat 7 maj 2010 jepp. Amplitube it is, då. ska ladda ner en demo, hittills har jag kört på Guitar Rig, har inte ens testat Amplitube. ska göra det nu tack för all hjälp. min Cubase vill inte fungera... USB-dongeln vill inte koppla sig till nätet. fuck that. nu tänker jag köra på Live.
Nordic Sound Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Finns en del gratispluggar som låter helt sjuk bra. LePou låter helt ok http://lepouplugins.blogspot.com/ och TSE_X_30 från TSE plugins http://www.theserinaexperiment.net/ använder man åvandstående med exempelvis Recabinets högtalarsimulator så låter det svinbra. Samt Revalver MK III är inte dumt hellt.
Elephanttea Postat 7 maj 2010 Trådstartare Postat 7 maj 2010 just det.. Revalver... vad väljer du då? Revalver eller Amplitube?
rsound Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Skulle jag bara få använda en så hade det blivit Revalver... Men jag använder nog Amplitube nästan lika ofta. Tycker även att Waves GTR funkar kanon i många fall men den e onödigt dyr.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.