Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
någon som kan skriva om de inbyggda gitarreffekterna i Logic är jämförbara med Guitar Rig 4s effekter?

Jag har inte lyckats ratta till något vettigt ljud i logic egentligen. Använt gamla guitar amp några gånger, men annars kör jag GR4, det är lättre att få det låta på riktigt så att säga. Ljuden känns mer naturliga och vissa presets funkar t.o.m. Det är min erfarenhet iaf.

Postat

Amp Designer är en i det närmaste oanvändbar leksak...

Ok, vissa rena ljud går att få till, men dist... NIX

Nu tycker jag att även GR4 är steril och odynamisk, men det låter ju inte direkt illa.

Amplitube 3 skulle jag rekommendera.

Postat

Jag tycker logics gitarrljud låter rätt bra. Fenderljuden låter väldigt bra till och med.

Line 6's Ampfarm är annars en grym plugg.

Än finns inget som slår en vettig stärk med pedaler dock

Postat
någon som kan skriva om de inbyggda gitarreffekterna i Logic är jämförbara med Guitar Rig 4s effekter?

Jag tycker att de är relativt bra till rena ljud, men metal- och rockförstärkarna är oanvändbara enligt mig.

Tyvärr. Jag tyckte först att Rectifiern var någorlunda, men när jag A/B-ade med Amplitube 2 kunde jag inte

stå fast vid den åsikten längre. Jag har heller aldrig varit något fan av Guitar Rig. För kalla och vassa distljud

för mig. Kul att experimentera med dock.

Nej, jag rekommenderar Amplitube 3 om du ska köra mjukvarustärk. Den gör metal och rock bäst av

alla jag testat.

Postat

jepp. Amplitube it is, då.

ska ladda ner en demo, hittills har jag kört på Guitar Rig, har inte ens testat Amplitube. ska göra det nu

tack för all hjälp.

min Cubase vill inte fungera... USB-dongeln vill inte koppla sig till nätet. fuck that. nu tänker jag köra på Live.

Postat

Skulle jag bara få använda en så hade det blivit Revalver... Men jag använder nog Amplitube nästan lika ofta. Tycker även att Waves GTR funkar kanon i många fall men den e onödigt dyr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.