Kna_Clubber Postat 15 januari 2005 Dela Postat 15 januari 2005 Vilket är bäst till vad? Om man är dj, i studion, eller bara sitter hemma och lyssnar på musik. Öppen eller sluten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perdefinition Postat 15 januari 2005 Dela Postat 15 januari 2005 (redigerat) Öppna är mer hi-fi. Slutna har du om du inte vill bli störd av oljud, dvs. om du DJar eller har luder i studion. EDIT: I fåtöljen: öppna I studion: slutna Vid 1210orna: Sennheiser HD25 Redigerat 15 januari 2005 av perdefinition Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 15 januari 2005 Dela Postat 15 januari 2005 Bygger på det hela med: Monitorlyssning i inspelningsrummet vid inspelning med mic: slutna lurar. Monitorlyssning eller nödfallsmixning i kontrollrummet: öppna lurar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 Varför inte slutna lurar hela tiden? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Max Levin Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 För att då kommer du höra dina egna andetag, hjärtslag,(och framför allt) ögonblinkningar hela tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jari Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 (redigerat) Har inte haft sådanna bekymmer än... Brukar lyssna på min AKG K171 1-2 timmar åt gången och lite fika emellan. 😄 edit. just nu är det fika Redigerat 16 januari 2005 av Jari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perdefinition Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Öppna lurar ger ett mer behagligt ljud tycker jag, men jag är jäkligt glad att mina är slutna när min datorfläkt går upp i dammsugarvolym. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 Jag använder Bheringer HPS5000 slutna lurar till allt. Grymt bra som monitorer. Grymt bra att använda till allt tycker jag faktiskt.. Fördelen är främst att dom inte har så basigt ljud men ändå har bas där det behövs.. //AEM Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 18 januari 2005 Dela Postat 18 januari 2005 om du DJar eller har luder i studion. Hähähä 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.