JJMusik Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 Där är vissa mickar i superiors mixer som heter "amb mid" "amb far" osv men dessa är ju helt döda? Varför inget ljud ur dessa rumsmickar? Kliat mig i huvudet en stund över det nu Blir inte klokare genom att kolla i manualen
Liquid_6 Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 Där är vissa mickar i superiors mixer som heter "amb mid" "amb far" osv men dessa är ju helt döda? Varför inget ljud ur dessa rumsmickar? Kliat mig i huvudet en stund över det nu Blir inte klokare genom att kolla i manualen Har du installerat hela alltet?jag vet att det fanns alternativ att installera olika storlekar och dom mindre installen saknade vissa mickar.
basshole Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 De har förmodligen inga trummor "skickade" till dem, därför är de tysta. Öppna mixern, Klicka på knappen EDIT på kanalen för t.ex AMB Mid, Där anger du vilka trummor som ska läcka in i AMB Mid samt hur mycket de ska läcka in. Klicka på knapparna till vänster om Kick, Snare, hats etc för att aktivera läck, dra i reglarna för att sätta läcknivå. Varje kanal på mixern representerar alltså en mikrofon. Kanalen KICK innehåller alltid en bastrumma, vill man att annat ska läcka in i bastrummicken ställer man det via EDIT-knappen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.