Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Där är förklaringen. Det nya ljudkortet har en korrekt hantering av det, helt enkelt. Irriterande att det inte är likadant på alla. Det gör ju att det är lätt att missuppfatta och tro att det alltid fungerar på annat sätt än det egentligen borde göra... 😛

Mono är i alla fall det man använder för att spela in när man har en mikrofon - så hädanefter kommer du att göra rätt. 😎

Jag kör med Cubase5.

Ja och antagligen varför jag inte lärt mig de med mono och stereo för länge sen!

okej kör Adobe audition 3 just nu, men gillar inte cubase men de kanske är dax endå?

Annons
Postat (redigerat)
Ja och antagligen varför jag inte lärt mig de med mono och stereo för länge sen!

okej kör Adobe audition 3 just nu, men gillar inte cubase men de kanske är dax endå?

Cubase/Nuendo, Logic, Protools och Ableton Live är de vanligast förekommande, vilket du väljer är en smaksak men det spelar absolut ingen roll för ljudkvalitén (bortsett medföljande pluggar då förståss).

Redigerat av Gilbert
Postat (redigerat)
ja de är jag med på dew är bara mono i fortsättningen, men de jag meande var ju att den spelade in i stereo och gav L/R, och tog man mono fick man bara en hel liksom, de är mer att de blev så när jag körde innan och de har jag aldrig funderat på... 😛

men körde du inte genom denna förut?

altos6.jpg

antar du kopplade mix ut L&R till line in på kortet L&R?

då får du två kanaler med likadant ljud - i praktiken mono fast det tar dubbelt så mycket plats om du kör in det på en stereokanal

nu antar jag du kör rätt in i denna?

Focusrite-Saffire-Pro-24.jpg

då blir det bara en kanal direkt in å då ska du välja en monokanal i inspelningsprogrammet för annars får du en stereo där ljudet antingen hamnar i höger eller vänster beroende på vilken kanal du sätter micken i

reaper är för övrigt ett bra program att testa om du vill ha nåt nytt

kostar inget i 30 dar å sen knappt nåt

finns på reaper.fm

Redigerat av Demonproducenten
Postat

Respekt för där har du alla rätt! 😛 nu när du väl säger de så stämmer de ju, snackade med han i affären om det... 😎 fast jag kunde göra så innan med, så ljudkortet som jag hade innan är väl uppbyggt så kasnke?

men körde du inte genom denna förut?

altos6.jpg

antar du kopplade mix ut L&R till line in på kortet L&R?

då får du två kanaler med likadant ljud - i praktiken mono fast det tar dubbelt så mycket plats om du kör in det på en stereokanal

nu antar jag du kör rätt in i denna?

Focusrite-Saffire-Pro-24.jpg

då blir det bara en kanal direkt in å då ska du välja en monokanal i inspelningsprogrammet för annars får du en stereo där ljudet antingen hamnar i höger eller vänster beroende på vilken kanal du sätter micken i

reaper är för övrigt ett bra program att testa om du vill ha nåt nytt

kostar inget i 30 dar å sen knappt nåt

finns på reaper.fm

Postat
Valle, "Rapp eller rap (av engelska rap, Rap kommer ursprungligen från det grekiska "Rapsoder"" är du med? 😛

Ah, OK. Jag trodde du menade rap.

Postat
Ah, OK. Jag trodde du menade rap.

I helvete att du gjorde. Du var bara dryg. Var schysst mot andra så är andra schysst mot dig. Internet är inte en frizon, svin på internet = svin i verkligheten.

Postat
I helvete att du gjorde. Du var bara dryg. Var schysst mot andra så är andra schysst mot dig. Internet är inte en frizon, svin på internet = svin i verkligheten.

Jamen visst är jag ett svin.

Och vad tillförde du tråden?

Postat
Jamen visst är jag ett svin.

Och vad tillförde du tråden?

Lika mycket som du?

Jag menade inte att du är ett svin, det var bara ett exempel.

Postat

haha 🙂 denna tråden blev rätt kul 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.