bluelight (oregistrerad) Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 (redigerat) Har beställt nedanstående .Börjar fundera....pci express...Kommer mitt midiman 1010 (rackversionen) att gå att köra i den maskinen överhuvudtaget? Såg för nåt år sen att det skulle gå att uppgradera äldre Midiman pci kort för att tillgodogöra sig förbättringen med pci express. Blev det så?Vad kostar det i så fall? Och...i värsta fall..går det att köra standard pci kort på en dator av den typ jag köpt? Micke ________________________________________________________ Moderkort: ATX Gröntmoderkort I915P chipset PCI Express med stöd för RAID 0 & 1 Processor: Intel P4 540 3,2GHz HT 1M 775 Prescott Cache: 1MB Grafikkort: ATI RadeOn X600 256MB PCI Express, DVI, Video in/ut RAM-minne: 512MB (2x256MB) 400MHz Redigerat 15 januari 2005 av bluelight
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 skriv ut hela namnet på ditt moderkort så blir det enklare. Och du gillar henry cow ser jag 😉
bluelight (oregistrerad) Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Tyvärr har jag inte mer info om moderkortet just nu.Ska försöka kolla med leverantören . Henry cow? Jo jag har hittat tillbaks till dom.Hörde dom då...och tyckte dom var bra men..lite för mycket.Idsag tycker jag att dom var genialiska. :-) M
Tokas Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Men är inte PCI Express endast grafikkortet? Om jag inte har helt fel så är det så att moderkortet endast har EN PCIE-plats (för grafikkortet då) och resten är vanliga PCI. Så... har du beställt ett grafikkort med PCIE?? 😆
bluelight (oregistrerad) Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 (redigerat) Nja beställt......man får vad dom plockar ihop när man skaffar arbetsgivar dator.Men grafik kortet är pci express ..yes. :-) Min son kommer att slå mig för att han inte får spela Half life på den datorn he he... Micke Redigerat 15 januari 2005 av bluelight
Zando Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Men är inte PCI Express endast grafikkortet? Om jag inte har helt fel så är det så att moderkortet endast har EN PCIE-plats (för grafikkortet då) och resten är vanliga PCI. Så... har du beställt ett grafikkort med PCIE?? 😆 Oftas sitter det 3st. PCI Express på dom nya moderkorterna 1st. PCI Express x16 för grafik 2st. PCI Express x1 för vad vet jag.
Zando Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Har beställt nedanstående .Börjar fundera....pci express...Kommer mitt midiman 1010 (rackversionen) att gå att köra i den maskinen överhuvudtaget? Såg för nåt år sen att det skulle gå att uppgradera äldre Midiman pci kort för att tillgodogöra sig förbättringen med pci express. Blev det så?Vad kostar det i så fall? Och...i värsta fall..går det att köra standard pci kort på en dator av den typ jag köpt? Micke ________________________________________________________ Moderkort: ATX Gröntmoderkort I915P chipset PCI Express med stöd för RAID 0 & 1 Processor: Intel P4 540 3,2GHz HT 1M 775 Prescott Cache: 1MB Grafikkort: ATI RadeOn X600 256MB PCI Express, DVI, Video in/ut RAM-minne: 512MB (2x256MB) 400MHz Ja du kan använda din midiman 1010 (rackversionen) på din nya dator normalt så brukar det sitta 2st. standard pci ibland 3-4st. Alla dom nya 775 Socket har minst 2st. vanliga pci´er eftersom det finns så många produkter som inte stöder PCI Express än!.
bluelight (oregistrerad) Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Perfekt! Tack.En sten faller från ryggen.Hade inte vart kul att vara tvungen att handla nytt.Dessutom lär väl beg priser på 1010 och andra standard pci rasa i botten snart...så jag får nog inte så mycket för den om jag skulle sälja heller. M
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.