Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu är det såhär att jag flyttade i lördags, inte långt alls, och bar micken mellan husen. Nu när jag har bott in mig i lägenheten ett tag så kände jag för att köra igång och testa. Men tilll min förvåning har det tillkommit ett fruktansvärt ljud.

Vet inte mer hur jag ska förklara. Låter er få höra på innan och efter och kanske någon klyftig person som kan hjälpa mig.

Tack på förhand.

Setup:

t.bone SCT-700

Esi DuaFire

Annons
Postat
Det är inte bara så enkelt att du kommit åt gainratten så att signalen distar på vägen genom preampen?

Så enkelt är det tyvärr inte nej..

Postat

Testa med en annan mic också. Jag tycker mer det låter digitalt; det låter eventuellt som felaktigt inställd synk på ljudkortet. Om du kan koppla in en annan analog källa och spela in den rent så kan vi säkerställa om det är miken eller något annat.

Postat

Lite dist i "Highway man"-klippet också, i ordet "road" över o-et men det kanske beror på annat. Som redan sagts; kör något annat genom preampen och se om problemet kvarstår för att utesluta micken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.