Jump to content
Annons

VST plugg och FINALE 2009

Recommended Posts

Adagio (oregistrerad)
Postat

Hej

Jag behöver er erfarenhet av hur man får VST pluggar att fungera i Finale 2009

Jag har skrivit väldigt mycket arr i Finale MEN jag har aldrig tidigare använt Garritan Personal Orchestra (Kontakt player 2 tror jag var med)eller andra VST pluggar

Finns det även andra senare versioner av Kontakt player som är gratis eller betalar man för dessa?

Jag har båda programmen(Finale 2009 och GPO) installerade i datorn och registrerade, MEN HUR kopplar jag samman dessa så att Garritan dyker upp i Finale ?

Jag behöver inte ha Garritan som stand alone program utan bara i FINALE

Ni kan inte svara för basic för jag behöver verklig grundkunskap i detta ämne

Tacksam för alla svar

Hälsningar

Pianonisse

Annons
maart (oregistrerad)
Postat
Hej

Jag behöver er erfarenhet av hur man får VST pluggar att fungera i Finale 2009

Jag har skrivit väldigt mycket arr i Finale MEN jag har aldrig tidigare använt Garritan Personal Orchestra (Kontakt player 2 tror jag var med)eller andra VST pluggar

Finns det även andra senare versioner av Kontakt player som är gratis eller betalar man för dessa?

Jag har båda programmen(Finale 2009 och GPO) installerade i datorn och registrerade, MEN HUR kopplar jag samman dessa så att Garritan dyker upp i Finale ?

Jag behöver inte ha Garritan som stand alone program utan bara i FINALE

Ni kan inte svara för basic för jag behöver verklig grundkunskap i detta ämne

Tacksam för alla svar

Hälsningar

Pianonisse

titta under MIDI/Audio och välj "play Finale through VST". Sen tittar du under "Instrument setup -> VST instruments..." (också i MIDI/Audio-menyn). Där borde du kunna välja "Instruments for Finale 2009".

Adagio (oregistrerad)
Postat
titta under MIDI/Audio och välj "play Finale through VST". Sen tittar du under "Instrument setup -> VST instruments..." (också i MIDI/Audio-menyn). Där borde du kunna välja "Instruments for Finale 2009".

Hej

Tack för svar---- ja så långt kommer jag också

MEN detta är Finales egna Garritan ljud och med dessa är det inte några bekymmer (mer än att de fristående Garritan ljuden är fler och bättre samplade----sägs det ryktesvägen???)

Det är alltså VST pluggen Garritan--- det självständiga biblioteket av ljud , som även finns för jazz och storband m.m som jag vill kunna använda.

Hoppas att få hjälp med detta !!!

Hälsn

Piano Nisse

Postat

du behöver kopiera vst-pluggen för GPO över till vst mappen i Finale.

Adagio (oregistrerad)
Postat
du behöver kopiera vst-pluggen för GPO över till vst mappen i Finale.

Tack för hjälpen

Mvh

Piano NIsse

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.