sistaroot (oregistrerad) Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Jag är Sista Root. Har tidigare gjort musik själv och med olika samarbeten. Nu: Dancehall med liveband! de är de roligaste som finns. Har ni tips på hur vi skulle kunna förbättras? droppa dom här. Mitt mål är att sätta ihop ett gig som blir ännu maffigare kolla in videon vår liveshow ser ut såhär
mrpimmy Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Först och främst så tycker jag att musiken svänger rejält, och det låter schysst och som ni har roligt. Så då kommer vi till det sceniska, och uttrycket, det som jag är mycket intresserad av. Och efter att ha sett videon en gång så har jag lite jag skulle vilja säga: Hon som sjunger lead, är det är du? Hur som helst så tycker jag att det är den personen hänger med och det svänger rejält, det stämmer någorlunda med vad jag hör. De andra i bandet får jag dålig kontakt med, jag känner inte riktigt att de är med, detta känns rejält också när gitarristen spelar solo, jag får ingen direkt kontakt med honom. Körarna får jag en liknande känsla för, den ena rör sig i och för sig, men det är ganska låsta rörelser, dock friare än resten av bandet. De fixar håret och liknande och det tycker inte jag hänger riktigt med musiken. Och sådana små saker som att resten av bandet verkar vara någon annan stans när lead sångerskan pratar med publiken, gör att det blir ju svårt för publiken att lyssna på vad hon säger om inte ens bandet gör det. Så, vad ska man göra åt detta. Jag tror att det största problemet ofta kommer när publiken kommer in. Jag tror säkert att ni ser bättre ut när ni repar, friare och gladare. Troligtvis för att ni spelar mer med varandra då, provar saker, slänger er ut på lite mer okända marker. Men detta är ju bara vad jag tror, eftersom det brukar vara så, och det är så det ser ut. Så, försök på något sätt hitta spelglädjen och rivet även när det är publik där, stundtals så krävs det att man "glömmer"publiken. För att publiken ska se att ni lever och har roligt så behöver ni också leva och ha roligt, inte bara vara där för att leverera något. Det var allt jag kom på nu, lite småsaker. Hoppas det inte blev allt för nedlåtande. Och som sagt jag gillar musiken, och speciellt leadsångerkan. Vill du har mer tips från mig så skicka gärna ett pm. Timmy
mrpimmy Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Jo, jag glömde. Jag tror inte att bandet tvunget behöver röra på sig, de skulle kunna stå stilla också, men i så fall så tror jag att leadsångerskan ska framgå mer. Att ni lyfter fram leadsångerskan, för nu ser det lite huller om buller ut.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.