Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Mors!

Har precis börjat jobba i en Mac-baserad studio, helt befriad från Internetuppkoppling.

När jag var hemma så passade jag på att tanka över Room EQ Wizard (.app) till mitt USB, för att sedan öppna i

Macen (Tror det är OSX).

Men icke då... Ett meddelande om att jag behöver Java 1.5 eller nyare för att förtsätta installationen dyker upp (nuvarande är 1.3 och 1.4).

Finns det något enkelt sätta att lösa detta utan möjlighet med Internetuppkoppling?

Ursäkta, jag är riiiktigt färsk på mac.

Redigerat av addic59
Annons
Postat

Apple har en egen version av Java och senaste får du fram via programuppdatering i äpplemenyn. Värre är det ju om du inte har någon internetuppkoppling i studion. Har du ingen mobil du kan koppla in som USB modem och dra hem det?

Jag kan i alla fall inte hitta någon separat downloadfil att ladda ner. Sun hänvisar till Apples programuppdatering.

Postat
Apple har en egen version av Java och senaste får du fram via programuppdatering i äpplemenyn. Värre är det ju om du inte har någon internetuppkoppling i studion. Har du ingen mobil du kan koppla in som USB modem och dra hem det?

Jag kan i alla fall inte hitta någon separat downloadfil att ladda ner. Sun hänvisar till Apples programuppdatering.

Tack för svaret. Sökte lite jag också, men dessa är alltså helt fel?

http://www.apple.com/downloads/macosx/appl...ease4intel.html

http://mac.softpedia.com/get/System-Utilities/Java.shtml

Postat

Har själv inte provat annat än att ta hem java via programuppdateraren, men när jag läser om filerna på dina länkar känns det som att de borde funka. Framförallt den andra länken känns väl mest "up to date". Den verkar dra upp det till 1.6 och ha snow leopard support. Prova att dra ner den på ett usb och kör installationsfilen.

Postat
Har själv inte provat annat än att ta hem java via programuppdateraren, men när jag läser om filerna på dina länkar känns det som att de borde funka. Framförallt den andra länken känns väl mest "up to date". Den verkar dra upp det till 1.6 och ha snow leopard support. Prova att dra ner den på ett usb och kör installationsfilen.

Tackar för hjälpen!

Får ta och prova. Har haft mycket trassel på vägen hit redan, men hoppas det lossnar.

Tack igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.