Jump to content
Annons

Eleven Rack= medioker

4Trax

Recommended Posts

Hade höga förhoppningar för racket har ju lovordats men testade den igår och förstår inte hypen.

Presetsen lät skit och börja man skruva själv så fick man fram användbara ljud men inget haksläpp direkt.

Det var som "har hört det förut" i typ äldre modulering förstärkare. Lät ungerfär som min första Zoom från 1994.....nästan 😆

Nu satt jag inte i flera timmar och det går säkert att få fram riktigt bra ljud men första intrycket var medioker.

Bra dock att det är ett PT interface i ett.

Vill bara att man ska kolla in alla alternative innan köp.

Är själv Line6:are när det kommer till modulering.

Redigerat av 4Trax
Dela på andra sajter

Annons

Nu har jag inte testat eleven rack, men har pluggen och antar det är samma simuleringar. I sitt grundutförande så tycker jag att de rena ljuden och distade sololjuden är OK. Men inte kompdisten. Med en kabinettsimulator blir kompdisten OK också. Dock så tycker jag inte någon simulering håller måttet mot den äkta varan, så jag använder det sällan numer. Kan vara om man behöver få in en idé snabbt eller skissar på något.

Så innan man skaffar en simulering över huvud taget så jämför med den äkta varan, är det verkligen lönt att slänga ut pengarna på en simulering då? 😆 En billig rörkombo kan i många fall låta bättre än en simulering tycker jag. Och nu finns ju även Folkessons modeller i JJlabs som jag kan tänka mig låter riktigt bra efter betyget från fuzz som jag läste via nätet någon kväll. Har dock inte hunnit testa någon själv ännu.

http://www.jam.se/do?keyword=tommy+folkesson

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Dela på andra sajter

Hade höga förhoppningar för racket har ju lovordats men testade den igår och förstår inte hypen.

Presetsen lät skit och börja man skruva själv så fick man fram användbara ljud men inget haksläpp direkt.

Det var som "har hört det förut" i typ äldre modulering förstärkare. Lät ungerfär som min första Zoom från 1994.....nästan 😆

Nu satt jag inte i flera timmar och det går säkert att få fram riktigt bra ljud men första intrycket var medioker.

Bra dock att det är ett PT interface i ett.

Vill bara att man ska kolla in alla alternative innan köp.

Är själv Line6:are när det kommer till modulering.

Håller med dig om att presetsen är förbluffande dåliga, men annars är jag ruskigt nöjd med mitt

Eleven Rack. Hörlursutgången är också lite väl undermålig, men linear man den genom ett Duet får man

apsköna resultat.

Dela på andra sajter

Och nu finns ju även Folkessons modeller i JJlabs som jag kan tänka mig låter riktigt bra efter betyget från fuzz som jag läste via nätet någon kväll. Har dock inte hunnit testa någon själv ännu.

Fuzz har väl aldrig sågat nån produkt dom testat? ;-).

Dela på andra sajter

Fuzz har väl aldrig sågat nån produkt dom testat? ;-).

Det vet jag i och för sig inte :rolleyes: Läser sällan fuzz nu för tiden. Men blev intresserad av att se om det fanns något skrivet om dessa modeller. Hoppas man hinner testa modellerna någon gång.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Dela på andra sajter

Har inte testat 11 men är det inte så att så fort det kommer ut såna här prylar samt gitarr-sim-pluggar så är alla presets

gjort så att det ska låta halvfräsigt när man bara spelar gitarr själv i sin hemmastereo och inte för att passa in att använda

i en låt.

Dela på andra sajter

Har inte testat 11 men är det inte så att så fort det kommer ut såna här prylar samt gitarr-sim-pluggar så är alla presets

gjort så att det ska låta halvfräsigt när man bara spelar gitarr själv i sin hemmastereo och inte för att passa in att använda

i en låt.

De kom ju rätt sena in i gejmet när det gäller gitarrsimulator och har ett namn som alla tittar på. Då borde man kanske lägga mer krut på att impa vid first impression när alla har koll på konkurenternas produkter.

Dela på andra sajter

Håller med dig fullt ut! Jag har dock upptäckt att jag alltid får skruva egna sound.

De kom ju rätt sena in i gejmet när det gäller gitarrsimulator och har ett namn som alla tittar på. Då borde man kanske lägga mer krut på att impa vid first impression när alla har koll på konkurenternas produkter.
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.