Diwic Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 (redigerat) Efter att ha hört djonas lyckade fusion-låt kunde jag bara inte låta bli att spinna vidare lite på ett vinnande koncept. Ge mig 10 instrument, så gör jag en liten låt av dessa. I tråden skriver du antingen - Ett instrument, någon av de 128 GM-varianterna (lista finns här) - En länk till en .wav-fil på max 10 s, en one-shot-sampling med inte alltför provokativt innehåll (bäst att gardera sig 😉 ). Sätt igång! // David edit: lade till länk till GM-listan Redigerat 14 januari 2005 av Diwic
osiris Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Gunshot. 😉 Det finns väl med? Sist jag kollade iaf 😄
Vallhagen Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 "Orchestral Hit" är ju en GM-klassiker! Gott med fler kul initiativ! /Beng1
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 (redigerat) Your browser does not support the HTML5 audio tag högerklicka och spara som Redigerat 14 januari 2005 av maxmaxmax
Diwic Postat 14 januari 2005 Trådstartare Postat 14 januari 2005 Kunde inte öppna. Vad är det för ett konstigt instrument? Finns det i GM-standarden? 😛 Jag lyckades få hem den iaf, efter lite trixande. Spännande kombinationer annars 🙂 // David
Nisse Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 Banjo måste ju vara med också (nr. 106). 😛 //Nisse
tryff Postat 14 januari 2005 Postat 14 januari 2005 undra om inte jag redan har den skivan...tror jag köpte den av hare krisnha
Diwic Postat 15 januari 2005 Trådstartare Postat 15 januari 2005 Ok...tack för listan, som ser ut så här: Gunshot Bagpipe Orchestral Hit Accordion Vibraslap Music Box Tubular Bells Banjo Muted el guitar I am a puppy (sampling) Då sätter jag igång 😄 // David
djonas Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Ok...tack för listan, som ser ut så här: Gunshot Bagpipe Orchestral Hit Accordion Vibraslap Music Box Tubular Bells Banjo Muted el guitar I am a puppy (sampling) Då sätter jag igång 🙂 // David Fin lista men var är sången? 😕🙁 Är inte det ett instrument? 😄 Det skulle ju varit mellan vibraslapen och music boxen, eller? 😳
Diwic Postat 15 januari 2005 Trådstartare Postat 15 januari 2005 Fin lista men var är sången? 😕🙁Är inte det ett instrument? 😄 Det skulle ju varit mellan vibraslapen och music boxen, eller? 😳 Det är varken ett GM-instrument (eller menar du "53 Voice Oohs"? 🙂 ), eller en sampling på max tio sekunder, se regler högst upp 🙂 // David
djonas Postat 15 januari 2005 Postat 15 januari 2005 Oj sorry, nä jag menar riktig sång såklart. Jag läste inte reglerna tillräckligt tydligt, ber om ursäkt. 😄 Skit i sången, jag menar de där synt körerna, ska de va sång ska de va på riktigt annars kan de kvitta. Mvh / djonas
Diwic Postat 22 januari 2005 Trådstartare Postat 22 januari 2005 Nu finns låten upplagd på demosidan, närmare bestämt här. Så får ni se vad det blev av alla konstiga instrument som ni bombarderade mig med // David
Egghuvud Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Hmmm intressant. Måste nog tyvärr tycka att ackordlåten var bättre. Men det är kul med såna här upplägg. Man kanske skulle gett dig lite intressantare instument att välja mellan. 😉
Diwic Postat 25 januari 2005 Trådstartare Postat 25 januari 2005 Måste nog tyvärr tycka att ackordlåten var bättre. Mjo...det tycker väl jag också iochförsig...men jag har inte riktigt lika eminenta förmågor att skapa fusionlåtar som djonas 😄 // David
djonas Postat 25 januari 2005 Postat 25 januari 2005 Måste nog tyvärr tycka att ackordlåten var bättre. Mjo...det tycker väl jag också iochförsig...men jag har inte riktigt lika eminenta förmågor att skapa fusionlåtar som djonas 😄 // David 🙂😉😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.