Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har efter mycket sökande efter ett prisvärt alternativ kommit fram till att jag ska köpa mig en Studio Projects B1 och en B3:a

Det är lite defust på hemsidan så nu undrar jag om man behöver en preamp för att det ska fungera att spela in överhuvudtaget? (Jag har mixerbord och stärkare till det. )

Annons
Postat

Mikrofoner behöver alltid preamp men om du har ett mixerbord så har du troligtvis detta inbyggt, kolla bara att de kan ge ström (då B1 & B3 är kondensatormikrofoner som kräver strömförsörjning; ”phantommatning”, 48V).

Postat

Hur fungerar det när man kopplar till datorn senare för att spela in. Det vill säga i en studio miljö? Är det någonting ni rekommenderar?

Postat

Om du har en extern micpreamp eller mixer, så kopplar du utgången därifrån till en lineingång på ljudkortet.

Sedan finns det ju många olika ljudkort med inbyggda preamps och fantommatning, så att du inte måste ha en extern preamp eller mixer för att koppla in din mick.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.