Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!!!

Förlorade nyss 350 GB ren personlig data, eller i stort sĂ€tt 20 000 filer som gĂ„r 5 Ă„r tillbaka i livet. 11 000 foton, 48 timmar med video, 4 gb köpt musik till vĂ€rde av 1500 kr (laddat frĂ„n sonyericsson). Dessutom var det en hel del skrĂ€p, men detta skrĂ€p bestod av nerlagda FL Studio projekt. De projekt som Ă€r/var avklarade hade jag raderat i sommras av olika skĂ€l (1 Ă„r nybörjar matrial + 6 mĂ„nader pro matrial) som jag saknar SÅ !!! o sĂ„ nĂ€r man kom igĂ„ng igen sĂ„ raderade jag igen av nya skĂ€l.

NĂ€r man sitter med ett Windows exemplar sĂ„... ? ...Ă€r det - finns, det nĂ„gon. FÖRUTOM företag.... Finns det nĂ„gon som aldrig behöver installera om operativsystemet hela jĂ€vla tiden. FUCK!!! u M$. Jag har sen min första PC alltid hatat Windows. Det Ă€r utan vĂ€rde för mig. Med Vista gjorde jag minst 50 ominstallationer (ingen överdrift)

1. För varje ny utgÄva bygger de bara pÄ en tidigare, det blir bara mer och mer skrÀp i skiten. Hela ALLT (perfektionister kan gissa) jag vill rensa all historik, men du vet Windows, hela... registret, blahap_ det Àr vÀrdelöst, punkt. en ominst för detta.

Jag, nej fan. Kan inte koncentrera mig. Jag stÄr inte ut med Windows!!! det Àr slarvigt skapat, otroligt slarvigt, för mÄnga filer...

Tillbaka... jÀvla skit as! det var vid defragmenteringen dettas började, Windows pisset 7 HoPr segade till... assÄ jag fick DAMP.

Jag pustar och flusar i lungn, Varför har vÀrlden valt Windows!!! jÀvla CP skitta

Jag vill bara sitta vid FL Studio, inget annat! jag vill bara göra musik (Hard Trance, Hard Dance Techno), men vipps sÄ har man extra codecs till WindowsMP trots at 7an skulle lösa detta. Eller... bara för attt... osv (att avinst Àr totalt onödigt i Windows, det finns ju spÄr kvar ÀndÄ, och ÀndÄ segt) Installera nytt, testa. Installera 188+ program, AnvÀnd alla under en mÄnad, avinst alla 188-, segt som fan ÀndÄ, det Àr windows.

NÀr kan man slippa otur och otur och mera otur. Jag har ju 100% ren programvara, köpt i mitt namn!!! förjÀvlahelvetesfanskit!!!

Jag har skapat sÄ mycket, men sÄ mycket i FL Studio, och sen bara raderat 1 000 000s timmar arbete (utan kÀnslor), eller i detta fall vad Win7 förstörde (med kÀnslor).

Jag vet? vÀrdelöst text utan ett vidare budskap, men visst Àr windows vÀrdelöst, stökigt... unket.

Jag ska skapa ett operativsystem frÄn grunden, alltsÄ ett eget sprÄk osv. det ska bli ett projekt pÄ ca 10-20 Är. Detta system ska vara ett som folk vill ha och inget man skÀl pengar pÄ, jag har en jÀvligt bra ide, jag vet pricis vad jag vill med detta. kort enkelt:En DAW som Àr ett operativsystem (ide pÄkommen innan googles "cromium os" ide). Dessutom för bild och video. Tro inte jag kommer göra ett typiskt linux liknande skit, open sourse osv. Snyggt som fan grafiskt, fÄ sata filer, Ultra avancerad syntheisizer (inga pluggar krÀvs) och fx grej (ultra smart linking till synth (inga pluggar krÀvs), jag har en asgrym ide med detta, och ska lÀgga 10-20 Är pÄ min ide. Programmet gör inte dej helt enkelt.

Jag Àr sÄ jÀvla trött. Music is my life!!! jag Àr sÄ javla bra med FL Studio, det Àr bÀst för mig. Första ögonblicket o jag var förÀlskad.

Annons
Postat

Grymt irriterande nÀr ens verkyg försvÄrar arbetet istÀllet för att underlÀtta och bidra till kreativiteten. Det finns inget vÀrre!

MVH

Anders

Postat

Vad hÀnde egentligen?

Är det bara ditt Windows dom totalkrashat sĂ„ bör ju större delen av dina filen finnas kvar.

Är det hĂ„rddisken sĂ„ kanske inte Windows i sig Ă€r syndabocken (diskar gĂ„r sönder, de gör det i Windows, OSX, Linux, UNIX, Solaris whatever).

Men, om du hatat Windows sen lÀnge sÄ tycker jag verkligen du ska byta. Det finns ju liksom ingen anledning att sitta och plÄga sig.

OCH, f-n vad piss det Àr med sÄdana hÀr problem!

Cheers!

Postat

VÀntar med spÀnninng innan MAC vs PC trÄden hoppar igÄng hÀr =)

Seg dator kan ju bero pÄ gammal hÄrddisk. En hÄrddisk's livslÀngd Àr ju berÀknad till ca 1-2 Är dÀrefter sÄ mÄ gud hjÀlpa dig =)

Hade (har förresten fortfarande) en macbook pro 2007 dÀr det började bli lite segt och lÄta konstigt. Bytte hÄrddisk och vips sÄ var det bra igen. Nu har man sÄkalrt bytt upp sig till en ny men man har kvar den gamla som backup =) ... eller snarare tjejen som anvÀnder den =) HAHA nÄvÀl har vÀl inte sÄ mycket med saken att göra egentligen.

Kolla hÄrddisken eller byt dator & operativ system.

Det finns inget vÀrlden som Àr mer inspirations dödande som nÀr verktygen inte fungerar! Efter jag bytt till mac för snart 2 Är sen har det bara varit en fröjd att hÄlla pÄ med musik!

Lycka till!

Postat

Byt till Mac sĂ„ slipper du sĂ„nt dĂ€r skit.. 😉

Precis som Polder bytte jag för nÄgot Är sedan och har sedan dess i princip gjort klart en lÄt varje-varannan mÄnad.

Aldrig nÄgot strul med den tekniska biten!

Postat

Har du installerat över disken efter denna "krasch", eller har du kvar den? Data gĂ„r ju faktiskt att rĂ€dda, oftast. Mina tvĂ„ diskar i servern kraschade förra Ă„ret, samtidigt, och de satt i RAID. Men efter en vĂ€nda till ett restore-företag i Uppsala som gick via Norge var all data tillbaka igen. Och tur var ju det, för över 10 Ă„r med data och 50 000 + familjebilder hade varit oersĂ€ttligt. Det mesta GÅR att lösa, om man vill 😉

Postat

Min ena hĂ„rddisk dog för nĂ„gon mĂ„nad sedan. Jag har dock separata hĂ„rddiskar för musikproduktion och underhĂ„llning (separata OS för bĂ„da hĂ„rddiskarna ocksĂ„). Backar musikproduktion till underhĂ„llningsdisken men tyvĂ€rr sĂ„ var det underhĂ„llningsdisken som dog 😉 by by gamla bilder som jag spart sen 2003 och by by allt annat skoj

Postat

Tack för tipps o sÄ!

ang. hÄrdvara. Min hÄrdvara Àr det inget problem med, ny modern sÄdan o jag Àr asnöjd över den.

Spec. i signatur.

google sök för mera.

Det Àr ultra bra prestanda i FL o jag kan utnyttja hela min kreativitet utan vidare begrÀnsningar. Att lÀmna windows Àr en dröm! men jag Àr en trogen FL anvÀndare.

Jag har ÀndÄ aldrig tittat igenom grejerna, men skulle garanterat göra det om katten dog. TyvÀrr sÄ gÄr det inte laga filer efter misslyckad defragmentering dÄ alla fragment inte lÀngre hör till en fil och förblir dolda data. Dessutom sÄ körde jag felsökning pÄ disken. ex.

avbrutna (urdragen kabel) kopieringar som skickas till t.ex mobil, raderas den dolda datan... det blev korruppta filer, pÄ 350 gb och skulle aldrig kunna bli hel. Jag hade tur pÄ resten 400 gb som bestod av setup filer, Vengeance ZIP:ar, o ?

Disken var optimerad i fil storlek och datum, dÀrför klarade sig de största och Àldsta filerna.

Disken var en extern sÄdan pÄ 750gb Maxtor One Touch. Defragmenteraren Àr IObit Smart Defrag, men det var faktiskt windows som hÄrd! avbröt! denna process. Det var en hel del saker som hÀnde.

Min första PC saknade med tiden en tangent sedan gick cd-driven... efter allt damp pÄ datorn. Men med tiden har man förstÄtt att det hela tiden var windows som borde ha fÄtt all stryk. Jag blir aldrig arg pÄ hÄrdvara lÀngre, sÄ laptopen kommer att klara sig med windows, oskadd. DÀremot fÄr man lust Ä bete sig som ett virus Ä radera systemfiler, inför den nya os installationen...

PÄ fredag blir det, fast med win7 blir denna första gÄngen. Slog faktiskt rekord att ha ett win inst.

4.5 mÄnader...:-) i streck. Jag Àr överlycklig!

Postat
Spec. i signatur.

google sök för mera.

Vad menar du med detta!?

Du svamlar ju som DieHard! 😎

Postat
Jag ska skapa ett operativsystem frÄn grunden, alltsÄ ett eget sprÄk osv. det ska bli ett projekt pÄ ca 10-20 Är. Detta system ska vara ett som folk vill ha och inget man skÀl pengar pÄ, jag har en jÀvligt bra ide, jag vet pricis vad jag vill med detta. kort enkelt:En DAW som Àr ett operativsystem (ide pÄkommen innan googles "cromium os" ide). Dessutom för bild och video. Tro inte jag kommer göra ett typiskt linux liknande skit, open sourse osv. Snyggt som fan grafiskt, fÄ sata filer, Ultra avancerad syntheisizer (inga pluggar krÀvs) och fx grej (ultra smart linking till synth (inga pluggar krÀvs), jag har en asgrym ide med detta, och ska lÀgga 10-20 Är pÄ min ide. Programmet gör inte dej helt enkelt.

LÄter som en idé frÄn forntiden. En digital porta med skÀrm av mÀrket FL studio.

Skriv gÀrna ett inlÀgg om 20 Är nÀr du Àr klar, nyfiken pÄ hur det blev.

😉

Postat
Haha! Eller hur, Ă€r han brorsa med Cadboa eller!? 😉

Är det ett tredje!? 😼😉

Postat (redigerat)

Menar du att Windows Defrag skulle ha pajat 350GB data ? Det ÄR inte möjligt

Hur blandar du in Windows i kopiering med "urdragen kabel"? (OCH, det ska inte heller kunna förstöra nÄgra 350GB data)?

Om jag gĂ„r in i en affĂ€r och trycker en skruvmejsel i ögat sĂ„ skyller jag inte pĂ„ affĂ€ren OCH jag kommer inte heller primĂ€rt fĂ„ problem med fötterna

UrsÀkta mig men nÄnting sÀger mig att du trollar eller har andra problem Àn ett eventuellt diskhaveri

F.Ö. sĂ„ finns det firmor som kan plocka fram det mesta av ditt data om det inte Ă€r sĂ„ att du mekaniskt totalt kraschat skivorna inne i hĂ„rddisken

Ett dyrt men otroligt bra företag Àr Ibas (legendariska pÄ omrÄdet).

Ett billigare företag Àr tex Aurora (finns en hel drös liknande)

Cheers (och lycka till)!

Redigerat av ONSatan
Postat
Vad menar du med detta!?

Du svamlar ju som DieHard! 😉

Specifikationer om min dator, google sök pÄ modell för vidare information.

Postat
Menar du att Windows Defrag skulle ha pajat 350GB data ? Det ÄR inte möjligt

Hur blandar du in Windows i kopiering med "urdragen kabel"? (OCH, det ska inte heller kunna förstöra nÄgra 350GB data).

Om jag gĂ„r in i en affĂ€r och trycker en skruvmejsel i ögat sĂ„ skyller jag inte pĂ„ affĂ€ren OCH jag kommer inte heller primĂ€rt fĂ„ problem med fötterna

UrsÀkta mig men nÄnting sÀger mig att du trollar eller har andra problem Àn ett eventuellt diskhaveri

F.Ö. sĂ„ finns det firmor som kan plocka fram det mesta av ditt data om det inte Ă€r sĂ„ att du mekaniskt totalt kraschat skivorna inne i hĂ„rddisken

Ett dyrt men otroligt bra företag Àr Ibas (legendariska pÄ omrÄdet).

Ett billigare företag Àr tex Aurora (finns en hel drös)

Cheers (och lycka till)!

Det var IObit Smart Defrag och den avbröts under defragmenteringen, alla bearbetade filer blev korruppta dÄ fragmenten inte lÀnkades till en viss fil, skulle man avbryta en defragmentering normalt skulle fragmenten lÀnkas ihop och filer skulle inte bli korruppta. Det dÄr med kabel exemplet borde du förstÄttt. Avbtyta en pÄgÄende överföring till mobil, dra inte ur kabeln under en pÄgÄende överförnig. Men detta exempel har inget om mina förlorade 350 gb, det Àr ett exempel pÄ hur mina fragment blev dolda och ej lÀnkade till filer.

Du har sÄklart ett bra exemplel, men om operativet som hela tiden gör misslyckade optimeringar, "operationer" mm. sÄ... ?

Samtidigt som jag tog upp om defragmenterings skiten, sÄ kritiserar jag windows för o vara ett irriterande os, sÄ jag kanske formulerar texterna lite knÀppt. Jag Àr bara trött, helt Ä hÄllet.

Jag defragmenterade min externa hÄrddisk.

Postat
Det var IObit Smart Defrag och den avbröts under defragmenteringen, alla bearbetade filer blev korruppta dÄ fragmenten inte lÀnkades till en viss fil, skulle man avbryta en defragmentering normalt skulle fragmenten lÀnkas ihop och filer skulle inte bli korruppta. Det dÄr med kabel exemplet borde du förstÄttt. Avbtyta en pÄgÄende överföring till mobil, dra inte ur kabeln under en pÄgÄende överförnig. Men detta exempel har inget om mina förlorade 350 gb, det Àr ett exempel pÄ hur mina fragment blev dolda och ej lÀnkade till filer.

Du har sÄklart ett bra exemplel, men om operativet som hela tiden gör misslyckade optimeringar, "operationer" mm. sÄ... ?

Samtidigt som jag tog upp om defragmenterings skiten, sÄ kritiserar jag windows för o vara ett irriterande os, sÄ jag kanske formulerar texterna lite knÀppt. Jag Àr bara trött, helt Ä hÄllet.

Jag defragmenterade min externa hÄrddisk.

Det dÄr med kabel exemplet borde du förstÄttt

Du skriver lite vĂ€l ivrigt nu va!? 😄

Postat
Specifikationer om min dator, google sök pÄ modell för vidare information.

OK, lÀmnar denna trÄd...tillför inget, trodde du var nÄn helt annan som höll pÄ att "jiddra"!

Ha det bra...blĂ„s en dator! 😄

Postat
Du skriver lite vĂ€l ivrigt nu va!? 😄

Ja, jag Ă€r sĂ„ dĂ„lig pĂ„ att beskriva o formulera ibland, kanske 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.