Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

För det första har jag ingen aning om vad jag faktiskt letar efter, men jag hänvisar till detta klipp:

1. Introt där med gitarren, vad kallas denna typ av spelande? Får lite Latino-känsla? Lite Pitbull-rytm?

2. Finns det nån schysst sampling där en gitarr spelar ungefär såhär? Inte dessa ackord, men rytmen 🙂

Letade igenom Reasons gitarrsamplingar till Dr.Rex men de passade inte mig riktigt :/

Hade tänkt slänga ihop nån typ av sommardänga och vill gärna ha detta som grund 🙂

Kan tyvärr inte spela gitarr själv så... 🙂

Tack på förhand!

MVH

Johan

Annons
Postat (redigerat)

Ahh, okej, tack! Jag var dock ute efter nån samplad variant i typ rex-format eller liknande, så man inte är beroende av tempo (vilket man såklart inte är med ditt tips heller). Jag vet dock inte vad denna typ av "rytm" kallas, om jag ska söka efter gratis refills eller rex-loopar. Känns som det blir svårt att efterliknande via VST-pluggar? :/ Ingen som vet genre på gitarr eller liknande?

Redigerat av johle

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.