Jump to content
Annons

Att välja rätt

Recommended Posts

Staley (oregistrerad)
Postat

Hej,

Vad skulle ni välja? Funderar på att antingen köra heminspelning med M-Audios ljudkort Firewire 410+Cubase SX eller Mbox med Pro Tools LE. Gör mestadels hård rock men också lite softare prylar.

Kör Powerbook med OSX Panther

Annons
Postat

Expressen eller Aftonbladet?

Lite är det väl så.

Själv använder jag MBox på en Windows-maskin. Passar mig jättebra. Trots det gissar jag att Cubase SX kanske är snäppet bättre för det du säger dig vilja göra. Lite enklare med massor av VST instrument att köra.

Så en kort sammanfattning:

Antal in: ungefär samma. Min fördom är att det är snäppet bättre mikstärkare i MBox, men det spelar nog ingen större roll.

Antal ut: mycke fler på FireWire 410 (men vad ska du ha dem till?)

ProTools LE: inte att leka med - detta är ett proffsprogram. Tyvärr lite tunt med Plugins med i paketet även om det är riktigt bra grejor det som är med. Värsting-pluggar finns att köpa, men kostar massor. (Det finns också en billig VST adapter att köpa, så man kan köra VST).

Cubase SX: inte heller att leka med. Vet inte så mycke om detta men det kan säkert det du behöver och massor mer. VST ordentligt inbyggt från början.

Så totalt sett är det väl ungefär samma. MBox + ProTools LE är väl lite billigare. Cubase är troligen lite vassare på Midi-hantering.

Trombonisten

mikee (oregistrerad)
Postat

MBOX + PTLE!!!!! 😉

/mike

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.