Jump to content
Annons

Irritation över att vara On topic i Off topic


debatt

Recommended Posts

Det mals och ältas detta med att vara on topic i on topic-trådar och hålla sig till ämnet. Jag kan förstå det definitivt. Det är därför det finns en off topic-avdelning.

Någon (Trombonisten?) startade en tråd nyligen om detta att man blir irriterad om någon går off topic i en on topic-tråd. Jag kom senare en bit in i tråden med inlägget om att det blir lika stor irritation om man går on topic i en off topic-tråd. Till min enorma förvåning var det ingen som förstod vad jag menade och plötsligt halkade diskussionen in på brysselkål och selleri. Eller om det var brocolli? Vad jag menar är ju att om man diskuterar hålfotsinlägg i en off topic-tråd och någon där plötsligt börjar svamla om tweeters, ljudkort eller mikstativ, så har det gått för långt, menar vissa.

Den irritationen kan jag uppleva som lika störande som den som är åt andra hållet.

Själv är jag inte irriterad alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
det blir lika stor irritation om man går on topic i en off topic-tråd
om man diskuterar hålfotsinlägg i en off topic-tråd och någon där plötsligt börjar svamla om tweeters, ljudkort eller mikstativ, så har
...man gått offtopic.

Även om tråden om hålfotsinlägg ligger i kategorin Utanför ämnet så är diskussioner om hålfotsinlägg on topic, inte off topic.

Om det uppstod irritation över att diskutera on topic i en tråd, då skulle alla behöva posta inlägg utanför trådens ämne. Det skulle bli jobbigt.

Då skulle också detta inlägg skapa irritation eftersom jag håller mig till ämnet för denna tråd.

Själv är jag inte irriterad alls.
Skönt!
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet hur lång (i millimeter) en kaviarsträng kan bli — säg, från en hel 200g-tub?

Nu har inte jag köpt någon kaviartub på låt säga 8 år åtminstone, men om vi antar att hålet som görs i tuben är så litet som möjligt, så tror jag att en sådan kaviarsträng kan bli rätt lång. Med rätt lång menar jag då approximativt 19600 mm.

Off topic i off topic, det är ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...