Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Genom att använda sökfunktionen här på forumet och knappa in: "pod xt" så får Du en massa träffar. I en del nämns POD XT bara i förbifarten men genom att kolla in rubriken får Du feeling för i vilka det står mer. POD har avhandlats mycket här på forumet. Du kan också söka på forummedlemmen Rockford. Han har skrivit mycket och initierat kring olika lösningar för gitarr, bl a POD. Själv har jag en POD XT och har också skrivit en hel del om den.

En av de stora fördelarna med POD XT och POD XT Live (recenseras i senaste MM) är att det är en komplett, virtuell "Gitarrinspelningsstudio". Har Du bara en gitarr och lite kablage, fixar POD:en det andra. Du börjar med att välja mellan en massa olika förstärkare/ topar. Du väljer högtalarkabinett. Sen tittar Du över EQ:n. Efter detta väljer Du mellan en myriad av högklassiga effekter. Reverb, chorus, delay, kompressor, gate etc, etc.

Det är inte slut med detta. När Du börjar bli nöjd väljer Du med vilken virtuell mick det hela ska mickas upp och hur mycket det välljudande, virtuella rummet skall höras.

Det finns mer men det jag just beskrivit är görfräckt!

Postat
Det finns mer men det jag just beskrivit är görfräckt!

Göteborgare? 😳

Postat

Nja, rent tekniskt är jag västgöte. Men det är klart, bor man tre mil från Götet så spiller det väl lite. Dock hade jag en besvärlig uppväxt. Jag har ju självklart alltid diggat Hammarby och det har väl inte alltid varit så populärt här nere i Göteborgsträsket. I hockey är det ju naturligtvis Leksand som gäller - snart är vi tillbaka! Är det här Off Topic? Troligen, men det var Brojd som började! Dalmas, va?! 😳

Postat
Är det här Off Topic? Troligen, men det var Brojd som började! Dalmas, va?! 😉

Dalmas? Jag?

Javisst! 😉

För att återknyta till Pod XT så kan jag väl bara säga att jag har en själv som jag är väldigt nöjd med... Använder dock både Amplitube och Guitar-rig med jämna mellanrum så något one in all wonder tycker jag inte den är.... men som sagt mkt kompetent och välsvarvad bakdel..

Postat

Fan, ni MÅSTE uppdatera med metalpack.

Alla tre för 99 dollar, det blev skillnad på ljudet ska jag säga...

Postat

Nya presets är inte särskilt intressant, men innehåller metalpacken några nya stärkare/kabinetter/pedaler som låter bra? .... eller är det mest nya presets till de gamla stärkarna?

Postat

Nya presets är inte särskilt intressant, men innehåller metalpacken några nya stärkare/kabinetter/pedaler som låter bra? .... eller är det mest nya presets till de gamla stärkarna?

Hmm, jag uppdaterade med alla 3 modellpacks, och de innehöll inte en massa presets, utan bara tonvis med nya stärkare, kabinetter, och pedaler.. som låter svinäckligt bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.