Jump to content
Annons

Kontakt player 4

Anders F

Recommended Posts

Annons

Japp, i SSD manual får den en beskrivning hur man gör. Det jag har gjort är att jag sparat en template med dom inställningarna i pro tools, så då kan jag

bara starta en sån när jag gör en ny låt. Bastrumman hamnar på instrumentkanalen medans dom andra hamnar på aux.

Dela på andra sajter

Japp, i SSD manual får den en beskrivning hur man gör. Det jag har gjort är att jag sparat en template med dom inställningarna i pro tools, så då kan jag

bara starta en sån när jag gör en ny låt. Bastrumman hamnar på instrumentkanalen medans dom andra hamnar på aux.

Aha..kollade manualen till kontakt player. Då ska jag kolla i manualen till steven slate istället 😉

Tack för svaret!

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Coolt, har du skaffat SSD nu?

Jupp :rolleyes:

Skaffade dock EX special, så jag fick 3 ljudbanker. Så det finns tre kvar för att ha alla som platinum har, men jag kände att jag ville testa först för att se vad jag tycker innan jag lägger ut på de andra tre. Blir inte så stor skillnad prismässigt mot att köpa platinum direkt i och med detta erbjudande. Skiljer några dollar bara.

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Naaajs, då när du har allt så kan vi börja exchanga lite egna kits :rolleyes:. Jag har fått ihop en del egna kits där jag blandat virvlar med lite mods

för att få ihop det jag vill.

Jupp ☺️

Skaffade dock EX special, så jag fick 3 ljudbanker. Så det finns tre kvar för att ha alla som platinum har, men jag kände att jag ville testa först för att se vad jag tycker innan jag lägger ut på de andra tre. Blir inte så stor skillnad prismässigt mot att köpa platinum direkt i och med detta erbjudande. Skiljer några dollar bara.

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Naaajs, då när du har allt så kan vi börja exchanga lite egna kits 😉. Jag har fått ihop en del egna kits där jag blandat virvlar med lite mods

för att få ihop det jag vill.

Det vore skitkul. Dock kommer det säkert ta ett tag innan jag kan bidra med kits, då jag lär mig kontakt player nu också 🙂

Men man har ju hittat en hel del sjysta funktioner som exempelvis att använda egna impulser direkt i kontakt player.

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Detta sound kom fram ikväll efter at man försökt lära sig programmet lite. Något jag direkt reagerade på med SSD ljuden är att rumsmickarna skall användas flitigt för att man ska få bra djup, och detta har jag inget emot då dessa efter lite EQ tyckte jag lät riktigt bra! Kan dock tilläggas att jag inte kunde låta bli att lägga på ett extra rum på paralellkomprimeringen från bracasti-impulserna då de ger en fyllnad som inte riktigt finns i pluggens rumsmickar.

Har inte gjort något eget kit här utan modifierat deep rock kit på diverse sätt inne i kontakt player.

http://db.tt/g5nvjy

Ni får lämna åsikter om ni vill, men jag är grymt nöjd med den här pluggen, även om man inte har lika stora valmöjligheter som i SD2 då ljuden redan är processade. MEn i rätt stil och låt går detta snabbare 😉

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Dela på andra sajter

Just det, här glömmer man. Hittade det i manualen till SSD som du sa, så det ska jag testa i morgon eller efter helgen när jag hinner 😄

Men då har jag fått svar på frågan!

Man tackar och bugar 🙂

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Låter ju bra redan. Sen när man pillat lite mer så drar man ju upp sin favohihat, favovirvel osv.

Fast dock vet jag inte om vi kan byta banker med varandra eftersom jag har hela paketet dvs platinum.

Har för mig att det var olika kodningar på bankerna. Men det går ju alltid att beskriva vad man har.

Ett tips som jag tycker är användbart är att du i mixern i kontaktplayer kan ändra eq och sånt, men det visste du säkert.

Men det som är kul är att man kan ändra decay på alla trummor även rumsklangen.

Detta sound kom fram ikväll efter at man försökt lära sig programmet lite. Något jag direkt reagerade på med SSD ljuden är att rumsmickarna skall användas flitigt för att man ska få bra djup, och detta har jag inget emot då dessa efter lite EQ tyckte jag lät riktigt bra! Kan dock tilläggas att jag inte kunde låta bli att lägga på ett extra rum på paralellkomprimeringen från bracasti-impulserna då de ger en fyllnad som inte riktigt finns i pluggens rumsmickar.

Har inte gjort något eget kit här utan modifierat deep rock kit på diverse sätt inne i kontakt player.

http://db.tt/g5nvjy

Ni får lämna åsikter om ni vill, men jag är grymt nöjd med den här pluggen, även om man inte har lika stora valmöjligheter som i SD2 då ljuden redan är processade. MEn i rätt stil och låt går detta snabbare 🙂

MVH

Anders

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Låter ju bra redan. Sen när man pillat lite mer så drar man ju upp sin favohihat, favovirvel osv.

Fast dock vet jag inte om vi kan byta banker med varandra eftersom jag har hela paketet dvs platinum.

Har för mig att det var olika kodningar på bankerna. Men det går ju alltid att beskriva vad man har.

Ett tips som jag tycker är användbart är att du i mixern i kontaktplayer kan ändra eq och sånt, men det visste du säkert.

Men det som är kul är att man kan ändra decay på alla trummor även rumsklangen.

Hejsan

OK, ja det va ju tråkigt att de hade gjort så. speciellt då man sitter med samma ljudbibliotek. Men som du säger så kan man ta det muntligt också 🙂

JAg såg något om det där med decay osv när jag skummade SSD manualen igår, så det ska jag kika på. Och som du säger, när man jobbat ett tag så kommer man hitta sina favoritljud och lära sig hur denna plugg hanteras på bästa sätt. Nu har jag bara skruvar på EQ, tune, volymer och lite effekter som finns i kontaktplayer. Att alla ljud sedan va syntetiska ihop med trummorna, som gitarr, bas, orgel osv...gjorde ju inte trummorna rättvisa. Men nu är mani lärostadiet för denna plugg, och det gör inget, för den är rolig att jobba med och inbjudande att skruva med.

EDIT: Hittade ju knappen rimshot igår. Den går ju ställa on och off. Men kan man ställa den steglöst? Tror ju inte det går, men fråga kan man ju alltid 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.