JoinAS Postat 21 april 2010 Postat 21 april 2010 Tjena ! đ Hade kunnat skriva det hĂ€r i min tidigare trĂ„d, men behöver svar snabbt sĂ„ öppnar en ny. PĂ„ t,ex. CDJ 800, pĂ„ bĂ„de mk1'an och mk2'an, vilka jag kört med tidigare, sĂ„ finns det en knapp ovanför pitch reglatorn som heter "TEMPO +- 10 / WIDE" som alltsĂ„ stĂ€ller in hur pass mycket pitchen pĂ„verkar takten pĂ„ lĂ„ten. alltsĂ„ om lĂ„ten Ă€r ruskigt off-beat sĂ„ kanske jag behöver höja pitchen mycket sĂ„ kan jag vĂ€lja att pitchen ska förĂ€ndra takten "drastiskt" och fort och mycket. eller om lĂ„ten bara behöver finjusteras sĂ„ kan jag vĂ€lja ett lĂ„gt procent-tal pĂ„ pitchen sĂ„ förĂ€ndras takten sakta men sĂ€kert, alltsom jag rör pitch reglatorn och sticker inte ivĂ€g som en avlöning. Hoppas nĂ„gon förstĂ„r vad jag menar. Vart kan man vĂ€lja detta pĂ„ CDJ 100s ? AlltsĂ„ vĂ€lja hur mĂ„nga procent som ska Ă€ndras dĂ„ jag rör vid pitch-reglatorn ? Ăr det nĂ„gon som vet ? Tack! đ
nattvaktaren Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 Jag googlade din cd-spelare och fick reda pÄ att den har +-8% eller +-10%. Eftersom bilderna jag googlade fram pÄ din spelare visar att den snabbknapp som finns pÄ dom stora spelarna saknas antar jag att det Àr via nÄgot meny man Àndrar pitchlÀget. En enklare grej hade ju varit att öppna manualen.
fulis Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 http://www2.standardaudio.se/pdf/DATABLAD/...0S%20MANUAL.pdf Sida 7.
JoinAS Postat 22 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 22 april 2010 Tack för svaren đ Det var inte mina grejer sĂ„ dĂ€rför hade jag inte tillgĂ„ng till nĂ„gon manual! đ Men nu stod iaf svaret i manualen "fulis" skickade ! đ tack igen!
Nikke K Postat 26 april 2010 Postat 26 april 2010 Tack för svaren đ Det var inte mina grejer sĂ„ dĂ€rför hade jag inte tillgĂ„ng till nĂ„gon manual! đ„° Men nu stod iaf svaret i manualen "fulis" skickade ! đ tack igen! Vad spelar du för musik? Mig veterligen Ă€r det aldrig nĂ„gon bra idĂ© att pitcha för mkt för att sĂ€tta en taktmix...? Sen sĂ„ beror det ju helt och hĂ„llet pĂ„ vad för musik som spelas, och ifall det Ă€r helt random kan du bortse frĂ„n min frĂ„ga đ
JoinAS Postat 26 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 26 april 2010 Ăr lite olika beroende för vad för folk jag spelar för, Men spelar helst electro/house đ
SHARPo Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Hej! Nej det gĂ„r inte att pitcha med Ă€n 10%+- sĂ„ đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.