Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena ! 🙂

Hade kunnat skriva det hÀr i min tidigare trÄd, men behöver svar snabbt sÄ öppnar en ny.

PÄ t,ex. CDJ 800, pÄ bÄde mk1'an och mk2'an, vilka jag kört med tidigare, sÄ finns det

en knapp ovanför pitch reglatorn som heter "TEMPO +- 10 / WIDE" som alltsÄ stÀller in

hur pass mycket pitchen pÄverkar takten pÄ lÄten.

alltsÄ om lÄten Àr ruskigt off-beat sÄ kanske jag behöver höja pitchen mycket sÄ kan jag

vÀlja att pitchen ska förÀndra takten "drastiskt" och fort och mycket.

eller om lÄten bara behöver finjusteras sÄ kan jag vÀlja ett lÄgt procent-tal pÄ pitchen

sÄ förÀndras takten sakta men sÀkert, alltsom jag rör pitch reglatorn och sticker inte

ivÀg som en avlöning.

Hoppas nÄgon förstÄr vad jag menar.

Vart kan man vÀlja detta pÄ CDJ 100s ? AlltsÄ vÀlja hur mÄnga procent som ska Àndras

dÄ jag rör vid pitch-reglatorn ?

Är det nĂ„gon som vet ?

Tack! 🙂

Annons
Postat

Jag googlade din cd-spelare och fick reda pÄ att den har +-8% eller +-10%. Eftersom bilderna jag googlade fram pÄ din spelare visar att den snabbknapp som finns pÄ dom stora spelarna saknas antar jag att det Àr via nÄgot meny man Àndrar pitchlÀget.

En enklare grej hade ju varit att öppna manualen.

Postat

Tack för svaren 🙂

Det var inte mina grejer sĂ„ dĂ€rför hade jag inte tillgĂ„ng till nĂ„gon manual! 🙂

Men nu stod iaf svaret i manualen "fulis" skickade ! 🙂 tack igen!

Postat
Tack för svaren 🙂

Det var inte mina grejer sĂ„ dĂ€rför hade jag inte tillgĂ„ng till nĂ„gon manual! đŸ„°

Men nu stod iaf svaret i manualen "fulis" skickade ! 🙂 tack igen!

Vad spelar du för musik? Mig veterligen Ă€r det aldrig nĂ„gon bra idĂ© att pitcha för mkt för att sĂ€tta en taktmix...? Sen sĂ„ beror det ju helt och hĂ„llet pĂ„ vad för musik som spelas, och ifall det Ă€r helt random kan du bortse frĂ„n min frĂ„ga 🙂

Postat

Är lite olika beroende för vad för folk jag spelar för, Men spelar helst electro/house 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.