Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena ! 🙂

Hade kunnat skriva det här i min tidigare tråd, men behöver svar snabbt så öppnar en ny.

På t,ex. CDJ 800, på både mk1'an och mk2'an, vilka jag kört med tidigare, så finns det

en knapp ovanför pitch reglatorn som heter "TEMPO +- 10 / WIDE" som alltså ställer in

hur pass mycket pitchen påverkar takten på låten.

alltså om låten är ruskigt off-beat så kanske jag behöver höja pitchen mycket så kan jag

välja att pitchen ska förändra takten "drastiskt" och fort och mycket.

eller om låten bara behöver finjusteras så kan jag välja ett lågt procent-tal på pitchen

så förändras takten sakta men säkert, alltsom jag rör pitch reglatorn och sticker inte

iväg som en avlöning.

Hoppas någon förstår vad jag menar.

Vart kan man välja detta på CDJ 100s ? Alltså välja hur många procent som ska ändras

då jag rör vid pitch-reglatorn ?

Är det någon som vet ?

Tack! 🙂

Annons
Postat

Jag googlade din cd-spelare och fick reda på att den har +-8% eller +-10%. Eftersom bilderna jag googlade fram på din spelare visar att den snabbknapp som finns på dom stora spelarna saknas antar jag att det är via något meny man ändrar pitchläget.

En enklare grej hade ju varit att öppna manualen.

Postat

Tack för svaren 🙂

Det var inte mina grejer så därför hade jag inte tillgång till någon manual! 🙂

Men nu stod iaf svaret i manualen "fulis" skickade ! 🙂 tack igen!

Postat
Tack för svaren 🙂

Det var inte mina grejer så därför hade jag inte tillgång till någon manual! 🥰

Men nu stod iaf svaret i manualen "fulis" skickade ! 🙂 tack igen!

Vad spelar du för musik? Mig veterligen är det aldrig någon bra idé att pitcha för mkt för att sätta en taktmix...? Sen så beror det ju helt och hållet på vad för musik som spelas, och ifall det är helt random kan du bortse från min fråga 🙂

Postat

Är lite olika beroende för vad för folk jag spelar för, Men spelar helst electro/house 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.