Rundberg Postat 21 april 2010 Postat 21 april 2010 Tja. Har hört om mycket bra och mycket dåliga gratis pluggar. Har ny något bra tips på en bra gratis-kompressor jag kan testa. Namedroppa bara, älskar att testa 😉
Valle Postat 21 april 2010 Postat 21 april 2010 Den enda du behöver, egentligen: ReaComp (Kan "imitera" de flesta mjukvarukompressorerna på marknaden — även om vissa inte vill medge det.)
TONHER (oregistrerad) Postat 21 april 2010 Postat 21 april 2010 Har du Mac eller PC? Vilket program jobbar du i?
D Vibe Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 Den enda du behöver, egentligen: ReaComp (Kan "imitera" de flesta mjukvarukompressorerna på marknaden — även om vissa inte vill medge det.) Det där såg intressant ut! Tack för länken!
Utan Namn Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 http://www.audiodamage.com/downloads/product.php?pid=ADF002 Den använder jag ganska mycket. Tycker den funkar bra.
Rundberg Postat 22 april 2010 Trådstartare Postat 22 april 2010 Har du Mac eller PC?Vilket program jobbar du i? Jag jobbar på en mac dator med Logic pro 9;)
Fertan Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 http://www.audiodamage.com/downloads/product.php?pid=ADF002 Den använder jag ganska mycket. Tycker den funkar bra. +1
D Vibe Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 "Rough Rider is a modern compressor with a bit of "vintage" style bite and a uniquely warm sound." Unikt varmt ljud... okej. Testa kan man ju alltid göra 😄
Linus Postat 22 april 2010 Postat 22 april 2010 Jag jobbar på en mac dator med Logic pro 9;)I skrivande stund finns det ingen gratiskompressor (med övrig spec. AU-plugg och funkar bra på dagens Intel-Macar) som jag skulle föredra framför Logics egna kompressor. Så antingen råder jag dig att fortsätta med Logics kompressor eller så köper du en kommersiell kompressorplugg.
engineer Postat 16 maj 2010 Postat 16 maj 2010 Nu har jag visserligen ingen intel-mac (än?) men har du testat Fishfillets från Digitalfishphones? Gratis och låter trevligt.
Tracer Postat 16 maj 2010 Postat 16 maj 2010 (redigerat) Angående ReaComp... jag har strul att få Reapers pluggar att funka i Cubase5.. nån annan som har samma problem? (Förlåt ifall detta räknas som trådstöld 🙂) On-Topic: Lär ju rekommendera Yohng's L1-klon.. En limiter visserligen men den använder jag mkt! 😄 laddas hem här! Edit: La till W1-länken.. Redigerat 16 maj 2010 av Tracer
Valle Postat 17 maj 2010 Postat 17 maj 2010 Angående ReaComp... jag har strul att få Reapers pluggar att funka i Cubase5.. nån annan som har samma problem? Det verkar som att fler C5-användare (v 5.1.1) har samma problem...
Dingbats Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 "Rough Rider is a modern compressor with a bit of "vintage" style bite and a uniquely warm sound." Unikt varmt ljud... okej. Testa kan man ju alltid göra 😉 Rough Ridern är väldigt bra! Den kan inte ersätta Logics inbyggda kompressor, men den är underbar som komplement. Den är supertung och lämpar sig bäst till riktigt hård komprimering av tex. trummor eller akustisk gitarr.
aROCKER Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 Varför skulle man komprimera en Akustisk gitarr Hårt? För du kanske vill ha det soundet...lite som ELO en stor fet akustisk matta!?
MattiasA Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 fishfillet funkade inte till intel macar senast jag tittade in på deras sida.tyvärr. Får ju passa på att nämna stilwells pluggar. Är ju gratis att använda så länge man vill som demo. Vill man köpa dom så är de ju väldigt billiga också. http://www.stillwellaudio.com The Rocket och major tom heter de som jag provat. Finns en ny busskompressor nu också såg jag. Men jag har faktiskt lämnat dessa mer o mer till förmån för logics egna kompressor.
Valle Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 Varför skulle man komprimera en Akustisk gitarr Hårt? Jag säger bara... Tretow! Visst, det är ju en annan tidsålder, men ändå...
MattiasA Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 Jag säger bara... Tretow! Visst, det är ju en annan tidsålder, men ändå... Jo men lyssna bara på de där Lord Alge bröderna(som mixat green day och ett dussin andra amerikanska rockband). han komprimerar ju sina akustiska gitarrer ganska hårt. Svårt att se hur han annars skulle kunna få plats med dom i sådana täta mixar.
Valle Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 Jo men lyssna bara på ... Jag menade i och för sig att geniet Tretow (som ju älskade att "komprimera") var en annan tidsålder, inte användandet av komprimeringen i sig...
MattiasA Postat 18 maj 2010 Postat 18 maj 2010 Jag förstod nästan det.. Och mitt svar var mer riktat till den som undrade varför man komprimerar akustiska gitarrer.
UnequalEquation (oregistrerad) Postat 29 maj 2010 Postat 29 maj 2010 Classic Series har ganska hyffsade gratisgrejer, jag brukar använda dem ibland, dock mest limitern.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.