sLk Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 Tjena mors! Är i tankarna om att köpa en ny dator till Pro Tools då den gamla börjar bli för dålig. Har en normalbra dator med Xp som jag har kört PT på men när det blir många spår börjar de lagga osv.. Har även köpt en ny klaviatur till min dator och allt för ofta krabbar drivrutinerna och inget verkar funka. Har köpt en bärbar dator med Win 7 på som jag tänkte ha som mixdator när jag inte är hemma men där funkar inte PT alls.. Läst runt en de och det är väl Vista som är de enda alternativet? Kan gärna ta lite förslag på en stationär dator (PC) som klarar av PT helt galant! Mvh Jimmy T Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 Tjena mors! Är i tankarna om att köpa en ny dator till Pro Tools då den gamla börjar bli för dålig. Har en normalbra dator med Xp som jag har kört PT på men när det blir många spår börjar de lagga osv.. Har även köpt en ny klaviatur till min dator och allt för ofta krabbar drivrutinerna och inget verkar funka. Har köpt en bärbar dator med Win 7 på som jag tänkte ha som mixdator när jag inte är hemma men där funkar inte PT alls.. Läst runt en de och det är väl Vista som är de enda alternativet? Kan gärna ta lite förslag på en stationär dator (PC) som klarar av PT helt galant! Mvh Jimmy T Tvärtom ska Win 7 fungera bättre än Vista. Själv kör jag fortfarande XP och det rullar på bra men kommer skaffa Win 7 + mer ram-minne när budgeten tillåter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rundberg Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 Mac! Snow Leopard är ett kanon operativsystem. Visst dom är gjorda med Logic men alla "erfarna" låtskrivare och producenter som jag känner som jobbar i PT använder sig av Apples datorer! 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pet Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 var lite cool o speciell och kör med windows 97!! fan va inte som alla andra, va lite egen och lite speciell och lite mäktig!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 var lite cool o speciell och kör med windows 97!! fan va inte som alla andra, va lite egen och lite speciell och lite mäktig!!! Windows 97? Så vitt jag vet existerar det inget operativssystem som heter så.... ...men jag antar att det var ett skrivfel på 98 😑 Om man vill vara riktigt cool ska man ju bara köra Dos... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stratsvante Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 så himla svårt att automatisera i DOS tyvärr! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sLk Postat 21 april 2010 Trådstartare Dela Postat 21 april 2010 Mac! Snow Leopard är ett kanon operativsystem. Visst dom är gjorda med Logic men alla "erfarna" låtskrivare och producenter som jag känner som jobbar i PT använder sig av Apples datorer! 😉 Jag gillar ju inte Mac 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
James Blansing Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 Jag gillar ju inte Mac 😉 Varför inte? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stratsvante Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 Asså XP borde vara bäst, oavsett så håll dig borta från Vista, finns inget skäl att ha det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
progg Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 Jag körde m-powered 7.3 på XP helt felfritt och nu kör jag 8.0.3 på Vista med lite småknas till och från men det kan ju lika gärna vara PT versionen som spökar. Verkar vara en lite småstrulig version den här 8.0.x i överlag vad jag förstått det som så jag vet inte om Vista är boven i dramat eller icke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maart (oregistrerad) Postat 22 april 2010 Dela Postat 22 april 2010 (redigerat) Tvärtom ska Win 7 fungera bättre än Vista. Själv kör jag fortfarande XP och det rullar på bra men kommer skaffa Win 7 + mer ram-minne när budgeten tillåter. jag kör win7 (home premium 32) på min laptop och det fnukar halvbra mot PT8.0.3 och Digi002r. Det rullar bättre mot mbox mini, men inte helt hundra. På stationärdatorn kör jag XP (pro 32) och där funkar det hur stabilt som helst. Jag tror inte det är datorn som är problemet för tidigare hade jag Vista (också home premium 32) och då funkade samma setup lika stabilt som i XP. Därför tror jag det är digis drivrutiner som inte är helt gjutna för win7 -än så långe... så du behöver inte stressa med att uppdatera. edit: jag kör ju Win 7 pro (32). varför skrev jag inte det?? 😕 Redigerat 23 april 2010 av maart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 22 april 2010 Dela Postat 22 april 2010 Varför inte? Dra inte igång någon PC vs Apple-debatt i den här tråden är du snäll, det finns andra trådar för den surdegen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
James Blansing Postat 22 april 2010 Dela Postat 22 april 2010 Dra inte igång någon PC vs Apple-debatt i den här tråden är du snäll, det finns andra trådar för den surdegen. Du måste nog vara den sämste moderator jag någonsin stött på. Du plockar bort relevanta inlägg utan anledning och du är uppenbart partisk i många frågor.och nu går du dessutom in och försöker styra diskussioner,kanske dags för dig att klippa borstet och skaffa dig en sysselsättning du klarar av.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 22 april 2010 Dela Postat 22 april 2010 Kan gärna ta lite förslag på en stationär dator (PC) som klarar av PT helt galant!Mvh Jimmy T Om du vill använda ProTools smärtfritt krävs det lite mer av datorn vad gäller OS och hårdvara. I DUC (Digi User Conference, Avid ProTools användarforum) finns det hundratals sidor av information om system som används - och hur bra prestanda de har i PT LE. Det finns tom en specifik tråd för datorer med i7-processor och hur man får systemet att fungera i Windows 7 64-bit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 22 april 2010 Dela Postat 22 april 2010 Du måste nog vara den sämste moderator jag någonsin stött på. Du plockar bort relevanta inlägg utan anledning och duär uppenbart partisk i många frågor.och nu går du dessutom in och försöker styra diskussioner,kanske dags för dig att klippa borstet och skaffa dig en sysselsättning du klarar av.. Om du har synpunkter på hur en moderator modererar forumet, så är det lämpligare att du trycker på anmäl-knappen och skriver vad som är fel - så kan övriga moderatorer och Olsberg ta en titt och kolla upp om moderatorn har gjort fel eller inte. Att kommentera det i tråden, så att ämnet omedelbart hamnar Off Topic, fyller ingen funktion, annat än att förstöra tråden - men det är kanske det du vill...? (OBS! s.k. retorisk fråga, som inte behöver besvaras... 😄 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sLk Postat 26 april 2010 Trådstartare Dela Postat 26 april 2010 Tack för alla svar! Har hittat en dator jag funderar på att köpa nu till Pro tools, frågan är bara om den klarar av det? : 'Processor: AMD Phenom 9600 Quad-Core 2.31GHz Moderskortet: Gigabyte GA-MA770-DS3 RAM : 4GB DIMM DDR2 Video Adapter : NVIDIA GeForce 8600 GT (32 SM4.0 1.1GHz, 512MB DDR3 2x704MHz, PCIe 1.00 x16) Hårddisk: SAMSUNG HD501LJ (500.1GB, SATA300, 3.5", 7200rpm, NCQ, 16MB Cache) : 466GB (C:) (D:) DVD-RAM Brännare: HL-DT-ST DVDRAM GSA-4163B (ATA33, DVD+-RW, CD-RW, 2MB Cache) ORIGINAL WINDOWS VISTA HOME PREMIUM! Mvh! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 26 april 2010 Dela Postat 26 april 2010 Skulle absolut råda dig att kolla på i7 för musikdator. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 april 2010 Dela Postat 26 april 2010 Skulle absolut råda dig att kolla på i7 för musikdator. Instämmer, och inte heller satsa på det gamla Vista. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 26 april 2010 Dela Postat 26 april 2010 Instämmer, och inte heller satsa på det gamla Vista. Absolut, missade det. W7 eller XP (eller båda i dual boot). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sLk Postat 27 april 2010 Trådstartare Dela Postat 27 april 2010 Absolut, missade det. W7 eller XP (eller båda i dual boot). Men köper man i7 blir priset typ dubbelt så dyrt, tror ni inte denna datorn klarar PT? Xp är lite segt med drivisar tycker jag och på mitt Windows 7 funkar inte PT alls 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 27 april 2010 Dela Postat 27 april 2010 (redigerat) Vista är nog tillsammans med Windows Me det sämsta valet av OS. Övergången till W7 har gått väldigt fort så om du inte vill köra en dual boot med både XP och W7 så skulle jag absolut köra på W7. Redigerat 27 april 2010 av Gilbert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.