Jump to content
Annons

Tips på Ljudkort runt 2000?

Recommended Posts

sistaroot (oregistrerad)
Postat

Jag använder Logic och Macbock pro. och vill ha tips vad för ljudkort jag borde köpa.

Det ska vara externt och jag vill ha minst 2 st XLR ingångar med Phantommatning,

Det är vikigt att hörlurslyssningen kan styras separat, så att man inte behöver dra ur högtalarna varje gång man ska spela in och vill ha hörlurslyssning.

(Hörlursvolymen ska inte sänkas när jag sänker ljudet som går ut i högtalarna.)

Jag har kollat på Musikbörsen och 4 Sounds och blivit rekomenderad dessa:

Audio Box Usb (1695)

Tascam Us-144 (2195)

Saffire 6 Usb (1995)

Har någon nån åsikt om dom är bra, och har separat hörlurslyssning?

Ljudkortet kommer kopplas med Rokit monitorer (aktiva)

Annons
sistaroot (oregistrerad)
Postat

snälla svara

Postat

Tascam kortet kan jag berätta har ingen separat hörlurs eller monitor lyssning, har du hörlurar inkopplade samtidigt som monitorer kommer du bara höra ur hörlurarna. Annars verkar de tre ungefär lika bra enligt mig.

Postat

Presonus Audiobox USB är ett bra förslag. Presonus Firestudio Mobile kostar 2600 hos tysken, är istället Firewirebaserat och har lite bättre latency.

E-MU 0404 USB är ett bra kort som visserligen har Mac-drivrutiner också och allt du efterfrågar, men jag skulle rekommendera Presonus som har mer erfarenhet av Macmiljön än EMU.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.