Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag tänkte gå och köpa en Studio Projects B1 mikrofon idag, men så kom jag på att de flesta "eller alla?" kondensator mikrofoner behöver strömförsörjning.

Jag kommer koppla in mickrofonen i en Line 6 Pod X3 "inte live versionen", kommer jag behöva köpa till en liten 48watts låda eller vad de nu är? 😮

Tack på förhand!

• 1 månad senare...
Annons
Postat

Tjingeling!

Vore extremt konstigt om ljudkortet inte hade phantompower? Kika i manualen!

// J

Postat

Line 6 Pod X3 har ingen fantommatning

men det finns en micingång

alltså krävs det en extern fantommatningsenhet

Postat (redigerat)

Ok! Galet, men men, så e det isåfall! 😛

Finns ju massa preamps. Frågan är vad det får kosta? En tokbillig strömförsörjning är JJlabs-MP-1-48V på jam. Dock inte provat den.

Redigerat av ardic
Postat (redigerat)

Halloj!

Kollade upp specarna (+ några bilder): verkar som om X3:an INTE har 48 fantommatning! En sådan här kanske skulle vara något?

Bra mikval förresten! 😛

Simma lugnt!

/CHAE

Edit: Spass hann före

Redigerat av CHAE
Postat
Tjingeling!

Vore extremt konstigt om ljudkortet inte hade phantompower? Kika i manualen!

Varför vore det så konstigt? Dessutom så är inte en POD ett "ljudkort" i första hand.

Postat
Varför vore det så konstigt? Dessutom så är inte en POD ett "ljudkort" i första hand.

Var nog jag som i min naiva lilla musikvärld trodde att de flesta ljudkort som har en xlr in även har fantommatning. Jag hade fel. 😐

Postat
Var nog jag som i min naiva lilla musikvärld trodde att de flesta ljudkort som har en xlr in även har fantommatning. Jag hade fel. 😐

observera även att en xlr inte behöver vara en micingång utan kan vara en balanserad lineingång

kontakttypen säger alltså inget om vad det är för typ av ingång

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.