Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nasaline nässköljaren. Såg på tv att Tommy Körberg använde den regelbundet vare sig han behövde det eller ej och läste idag att Charlotte Perelli kör den vid förkylning. Själv köpte jag den nog redan för ett halvår sedan på Apoteket mest för att det var det närmaste man kunde komma indisk slang i näsan som jag såg på tv för ett tiotal år sedan.

Men det var först nu jag fått användning för den. Premiär.

Hursomhelst, nu testad. Min gomreflex - vad det nu är för nåt - fungerade nog bra, för det rann inte ner något i halsen. Jag fick ur mer ur näsan än jag trodde i alla fall. Innan var jag snustorr, men heltätt och andas med öppen mun-läge. Nu är det... bättre.

Sedan ska man ju använda deras små saltpåsar som medföljer också. När de tre tar slut kan man beställa nya. Men man kan lika gärna ta vanligt salt om man vill, jodbefriat salt om det ska använads ofta, står det. Det var ju gentilt.

Edith: Det mest kluriga var att hålla den på plats. Änden är ju mer än dubbelt så stor för min näsborre, precis som att öronproppar small måste jag halvera med sax innan jag får in dem.

😄

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat

Körberg har väl en mer aladinkrukaliknande än en spruta? Som rinner av egen kraft? Den du köpte är väl mer som en spruta?

Hur som helst så är det ju befriande att kunna skölja undan en massa skit i snoken!

Postat
Körberg har väl en mer aladinkrukaliknande än en spruta? Som rinner av egen kraft? Den du köpte är väl mer som en spruta?

Hur som helst så är det ju befriande att kunna skölja undan en massa skit i snoken!

Jahaja... det kanske var ett annat utseende på den. Hursomhelst, det är väl samma funktion. Jag tror det är rätt bra.

Postat

Ja, för han lär ju ha en del "skit" att skölja undan, right? Haw haw haw haw haw...

Postat

Änden som du stoppar i näsan ska vara för stor, för den ska bara täppa till näshålet, inte gå in i näsan. Man ska helst aldrig stoppa in grejer i näsan fick jag veta av distriktssköterskan igår.

Postat
Jahaja... det kanske var ett annat utseende på den. Hursomhelst, det är väl samma funktion. Jag tror det är rätt bra.

du kan ju alltid testa denna annars

150px-Combination_enema_and_douche_syringe.jpg

Postat
jag har inga problem med min näsa

apoteket har nog

Men den var ju för röven!

Fast kan ju fungera som värmeflaska också.

Postat
no shit??

Nej, no shit kvar. Tarmrensning är bra.

Indiska gurus stoppar ned en slang i munnen genom halsen och låter vattnet flöda genom tarmsystemet.

Postat
Nej, no shit kvar. Tarmrensning är bra.

Indiska gurus stoppar ned en slang i munnen genom halsen och låter vattnet flöda genom tarmsystemet.

låter som nåt som hör hemma i OT avdelningen?

Postat (redigerat)
låter som nåt som hör hemma i OT avdelningen?

Ja, men det var ju du som började OT-spåret

Redigerat av debatt
Postat
jag har inga problem med min näsa

apoteket har nog

Hur kan det komma sig att apoteket har problem med din näsa?

För att återgå till huvudämnet så låter det intressant med Nasaline. Ska testas! 😮

Postat
Hur kan det komma sig att apoteket har problem med din näsa?

För att återgå till huvudämnet så låter det intressant med Nasaline. Ska testas! 😮

Tack.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.