Jump to content
Annons

Behöver hjälp ang numark v7


Flesh82

Recommended Posts

Har precis köpt 2 numark v7 or och dxm pro mixer och ska införskaffa en bättre dator till allt.

Läste på numarks hemsida i system req på v7 orna att minimum 1.8GHz Core 2 Duo processor; 2MB L2 cache; 2GB RAM för 32 bit windows och minimum 2.4GHz Core 2 Duo processor; 3MB L2 cache; 4GB RAM for 64-bit. Och min fundering är om det måste vara core 2 duo, finns ju andra core I7 och I5 osv.

För en laptop med core 2 duo med så pass mycket GHz blir så jävla dyr,främst att 2,4GHz var minimum,vill man ju ha lite mer.. och gärna 6gb RAM. Och tänkte att med en annan prossesor,lite nyare kan man hitta kraftiga prosessorer till rimligare pris.. Mailat numark,men inte fått svar och hittar inget på nätet heller..

För vet att amd datorer kan ha krånglat tillsammans med ns7 och v7 men tänker det finns ju en hel del olika prosessorer och modeller.. kan väl inte bara vara core 2 duo som fungerar. är inte speciellt datainsatt så behöver tips. dagens datorer är ju oftast i 64 bit så då kan man väl inte köra 32 bit..och vad är skillnaden. för skulle det kunna gå att köra 32 bit så är det ju lättare att hitta dator i rimligare pris med typ kanske 2GHz eller så..jag vet inte alls och vill köpa dator nu..så om nån kan hjälpa mig så vore jag tacksam.

För som jag fattat det så är core 2 duo funnits ganska länge och nu mer och mer konkureras bort av nyare, typ I5 och I7 som är mer kraftiga osv. och därför skulle man bra gärna vilja veta om det skulle gå med nåt annat än core 2 duo..nu när jag ändå ska köpa ny dator..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...