Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Denna fråga vänder sig väl mest till hemmastudiopulare med begränsad bostadsyta. De som har studio eller större hus kan kanske skuffa undan dem någonstans, i ett rum, även om det inte alltid är så lätt. Men hur gör ni som bor i en lägenhet eller liknande på kanske 50 kvm? Casen tar ju så stor plats, var gör ni av dem?

Jag vet såna som har casen på vinden, tomma, men då gör de ju inte så stor nytta, eller hur?

Personligen vill jag alltid förvara alla instrument i case, helst hårda sådana. Inga instrument hänger uppe.

Lutar åt att ta ut hela linneförrådskåpet och ställa casen där. Lägga handdukarna och dukarna på vinden...

Nästa bostad får allt ha en klädkammare. Sådana är ofta rymliga. Och gå som XXXXXX sedan.

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
Postat
Under sängen-

eller som jag hade ett tag, med en tvåa på 46m2... en stor 1,60 loftsäng. Datorbord under och casear fulla sängen (sov i en annan säng 😑 )

Postat

Jag har satt upp en enkel vägghylla (konsoler + hobbyplanka) under taket och tryckt upp dem där. Då är de ur vägen.

Postat
Jag vet såna som har casen på vinden, tomma, men då gör de ju inte så stor nytta, eller hur?

Personligen vill jag alltid förvara alla instrument i case, helst hårda sådana. Inga instrument hänger uppe.

Själv förvarar jag alla guror på väggarna, och casen i källaren (precis innanför dörrn så man kommer åt dem lätt). Casen gör nytta när jag tar med instrumenten ut (går då helt enkelt och hämtar lämpligt case). Däremot gör inte instrumenten så mycket nytta om jag inte har dem framme. -Blir ju inte av att man lirar på dem alls lika mycket då! Nä, gitarrerna ska vara framme och gärna på en armlängds avstånd från soffan/fotöljen. Tycker jag. Dessutom är de ju vackra att se på när de hänger där på rad! Vem behöver tavlor?

Postat
Vem behöver tavlor?

Nu har väl inte jag några dyrgripar direkt, Gibson eller så, men jag är ändå rädd att halsarna ska bli skeva eller nåt om de hänger uppe och man vädrar ordentligt, om det blir attans kallt eller torrt etc.

Jag tackar f.ö. för tipsen om förvaring under säng eller i säng och på vägghylla.

Blir nog en kombination av allt möjligt, mest i garderob/er.

//:debatt

Postat

50m2? Förråd och vind? Prova 30m2 och återkom. Allt över 40 upplever jag som gigantisk boyta. Jag hade lätt klämt in två trumset där. Nu har jag iofs bara softcase till bas men wtf.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.