Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska göra min första liveinspelning på Torsdag och ska spela in en lång tid som sträcker sig över flera timmar.

Jag blev nu lite nervös, eftersom jag inte vill att inspelningen automatiskt ska stanna så undrar jag om det finns någon "maximal inspelningstid" där Logic stoppar inspelningen vid?

Och i så fall, hur förlänger jag den?

Grymt tacksam för svar!

Annons
Postat

Jag är inte säker, men eftersom jag har olika lång maxtid ute i studion som i min laptop hemma, så har jag tagit för givet att hårddiskutrymmet bestämmer det?!?

Hoppas att någon kan bekräfta eller dementera!

/Johan

Postat

ca 268 min.

Se i manualen: "Maximum Recording Size"

Logic8_max_inspelning.jpg

Postat (redigerat)

Finns väl inget tak? Det togs väl bort i Logic 8! Och så bör det nog vara oxå i nian!

Ett tips som jag har fått från Logicpro.se är att du använder dig av formatet .caf eftersom den tillåter större filer samt terminerar filen när du trycker på REC-knappen. Skulle du få ett haveri en och tjugo in i inspelningen så kommer dina filer att vara intakta fram till den punkten. Detta är inte fallet med aif eller wav!

Redigerat av KillwithSkill
Postat
Ett tips som jag har fått från Logicpro.se är att du använder dig av formatet .caf eftersom den tillåter större filer samt terminerar filen när du trycker på REC-knappen. Skulle du få ett haveri en och tjugo in i inspelningen så kommer dina filer att vara intakta fram till den punkten. Detta är inte fallet med aif eller wav!

I Nuendo så funkar det med wav (att filerna är intakta tills brytpunkt).

Postat
Finns väl inget tak? Det togs väl bort i Logic 8! Och så bör det nog vara oxå i nian!! [/i]

Taket är som jag har beskrivet ovan; 2Gb om man väljer wav eller aif som fil-format.

Vill man ha längre filer = tid så väljer man caf som format.

Läs i manualen för Logic 9

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.