Jump to content
Annons

Low  

6 röster

1. 1. Low

• 1. NÄÄ
      0
    • 2.OK
      4
    • 3.Keep going
      2
    • 4.BRA
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN:karl

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:float

LÅTLÄNGD:ca. 3min

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-05

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.7 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

Kommer upp med en skiss på en låt som legat ett tag, har försökt att applicerat det jag nyss lärde mig om mitt sångljud???Kom gärna med synpunkter om allt...

Annons
Postat

Ahh ... låter bra! Även om sången är helt ok låter det inte bra alls när du tar i

(t ex runt 0:50).

Postat (redigerat)

Ja , lite sursång gäller sedan jag la av med autotuner.....men jag tror jag kan skärpa till mig... 😉

Fortsätt lyssna

Redigerat av karl
Postat

Hej!

Klart mysig låt! Tycker att du har mixat bra. Pianot, din sång, stråkarna och det andra flyter ihop till en bra låt.

Som du själv säger är sången lite småsur på några ställen, inte minst ahh-stämmorna. Det är väl det enda minuset.

// David

Postat (redigerat)
Hej!

Klart mysig låt! Tycker att du har mixat bra. Pianot, din sång, stråkarna och det andra flyter ihop till en bra låt.

Som du själv säger är sången lite småsur på några ställen, inte minst ahh-stämmorna. Det är väl det enda minuset.

// David

Det var en låt som varit med ett tag men som med denna instrumentering tror jag funkar?? 😉

Kul att du gillade den 😉

Redigerat av karl
Postat

Rösten är lite för stor för resten av musiken..testa ett nytt grepp och lägg en multibandskompressor på sången 20 -> 250hz och tryck ihop den lite mer där..(jag vet ju inte om du redan använt EQ eller nåt?)

Kan inte säga så mycket övrigt om musiken när jag inte vet hur jag skulle gjort den..om jag skulle ändra något o.s.v..

Sången passar oändligt mycket bättre när du lägger den centrerad iaf.

Postat
Rösten är lite för stor för resten av musiken..testa ett nytt grepp och lägg en multibandskompressor på sången 20 -> 250hz och tryck ihop den lite mer där..(jag vet ju inte om du redan använt EQ eller nåt?)

Kan inte säga så mycket övrigt om musiken när jag inte vet hur jag skulle gjort den..om jag skulle ändra något o.s.v..

Jag vet inte om jag kan greja mer med den då 15 dagar med synfultrialen har gått till ända....men visst kan jag väl lägga några andra stråkar i bakgrunden...

lägga på ett mindre surt sångspår med en skärning där du säger...ska testa... 😄

Postat

Håller med demoniqus

Tryck ihop sången

Kanske lite lite mer reverb svans i sången ???

Så flytter den in mer i musiken 😉

Bra låt förövrigt.....

Postat

Håller med demoniqus

Tryck ihop sången

Kanske lite lite mer reverb svans i sången ???

Så flytter den in mer i musiken 😏

Bra låt förövrigt.....

ska testa..... 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.