Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är ruggit sugen på att köpa digitala trummor, som ska vara lätthanterligt, lägg att bygga ut (fler cymbaler, pads osv) samt ska fungera klockers med dubbelpedal. Jag hade väl tänkt mig någonstans 10-30.000 i prisklass, så är det någon som vet ett bra märke/modell på digitala trummor, får dom gärna skrika till här.

MVH // Tulle

Annons
Postat

Så länge det är Roland eller Yamaha är det lugnt. Skippa de billigare seten och lägg dig på antingen DTXpress IV från Yamaha eller Rolands TD-9 eller uppåt så lär det nog funka.

Postat
Så länge det är Roland eller Yamaha är det lugnt. Skippa de billigare seten och lägg dig på antingen DTXpress IV från Yamaha eller Rolands TD-9 eller uppåt så lär det nog funka.

Du har inga länkar till några återförsäljare?

Postat
Du kan också ta och prova 2box Drumit5. http://www.2box.se/

Jag köpte dom och dom var helt fantastiska. Går att jämföra med roland TD-20 i spelbarhet (fast Drumit5 har 3 zone på alla cymbaler, hihats, och alla pads är i samma storlek som td-20, större bastrumma också)

Postat
Jag köpte dom och dom var helt fantastiska. Går att jämföra med roland TD-20 i spelbarhet (fast Drumit5 har 3 zone på alla cymbaler, hihats, och alla pads är i samma storlek som td-20, större bastrumma också)

Okej, men jag tycker iofs att det inte spelar någon större roll med "större" bastrumma. Det enda jag är intresserad utav är om det går att bygga ut kiten.

Det får inte låte för mycket MIDI heller, utan riktiga ljud .. om ni förstår. JAg letar väl igentligen efter ett trumset med 2 hängpukor, 1 golvpuka, snare, baskagge, hihat, men med minst 3-4 cymbaler.

Och jag skulle kunna ha ett kit för 4000 också, bara det går att utöka till minst 4 cymbaler.

Postat (redigerat)
Okej, men jag tycker iofs att det inte spelar någon större roll med "större" bastrumma. Det enda jag är intresserad utav är om det går att bygga ut kiten.

Det får inte låte för mycket MIDI heller, utan riktiga ljud .. om ni förstår. JAg letar väl igentligen efter ett trumset med 2 hängpukor, 1 golvpuka, snare, baskagge, hihat, men med minst 3-4 cymbaler.

Och jag skulle kunna ha ett kit för 4000 också, bara det går att utöka till minst 4 cymbaler.

Finns ingångar för 4 pukor, baskagge, virvel, hihat, 3 cymbaler och 6 outputs (+2 till genom hörlursutgången)

Om du vill ha 4 cymbaler så kan du koppla in den 4e på tom4. Man kan ställa om padsen till vad som helst (t ex virvel eller cymbal till cymbal 14, cymbal 13, pad12, pad10 osv)

http://www.2box.se/Downloads/DrumIt_Five_Manual.pdf

Drumit five och Alesis dm 10 är de enda digitaltrumseten i världen som använder riktiga samplingar. Det går att föra över nya samplingar genom att koppla in den i USBn, det finns redan nya kit på www.2box.se som är gratis att ladda ner, och nästa version av trummodulen kommer att inkludera en mjukvara så att du kan föra över dina egna samplingar (2box kör ett "loseless compression" format som krympen wav till 1/3 del av orginalstorleken)

(modulen kör med multisamplingar)

Redigerat av hwasser
  • 3 månader senare...
Postat

har fått ett erbjudande om att köpa ALESIS DM5 modulen för 1200kr av en snubbe,

har just nu ett yamaha dtxpress II med pads som nu börjar att gå sönder, (modulen)

frågan är kan jag koppla in ALESIS DM5 med mina nuvarnade pads,? och är det ett bra köp?, ( spelar lite trummor men vill mest ha nåt och köra typ ezdrummer in i datorn med midi)

vore tacksam för svar

/William

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

hej!

Jag har ett Yamaha Dtxpress IV (ej special) till salu. har haft det cirka ett halvår och är i nyskick. Med trumsettet får du en Pearl pedal, trumpall, ett par hörlurar och ett par trumpinnar.

du får allt detta för 9.900kr! Trumsettet finns i Stockholm! Mejla mig om du e intresserad. lill-anton@live.se

Redigerat av AntonW

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.