Kna_Clubber Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Tjena Skulle behöva lite publik ljud, massa folk som skriker och lite sånt. Nån som vet var man kan hitta de?
Dna the Synthmaestro Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 I magix music maker 7 fanns det en inbyggd synth som genererade publikljud, kolla in den 😛
wonderboy Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Ordna en spelning! 😛 Nä, allvarligt talat. Det finns ju gott om publikljud man skulle kunna använda. Problemet är väl om man vill göra det lagligt. Jag har tillgång till ett par serier ljudeffektskivor via jobbet. Skitbra kvalitet på ljuden, bl a en uppsjö olika publiker. Alltifrån ett litet gäng på rökig pub till arenapublik. Dock kostar de svinsupermycket. Jag köpte dem inte själv så jag vågar inte säga exakt. Dessutom köptes en komplett serie om 10 CD-skivor, jag vet inte ens om man kan köpa dem en och en. Läraren som köpte in dem hävade alltid att serien kostade 8 000 kr. Men då har man också köpt rätten att använda dem i kommersiella sammanhang. Heter de "The Hollywood Edge" nånting sånt. Sök annars på Google. Sökord "Sound effects". Altavista.se har t o m en speciell sökflik för ljud. Min erfarenhet är dock att ljudkvaliteten oftast lämnar en hel del i övrigt att önska. Ett par gånger har vi hittat schysst inspelade och "MP3:ade ljud men man får slita hund. Lycka Till!
denton (oregistrerad) Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Pröva här http://www.independent.nu/
olivetti (oregistrerad) Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Pröva här http://www.independent.nu/ I o för sig bra ljudbank, men inga publikljud.
Jazzman Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Sök här och här Sen är det ju en annan grej om man får använda dem kommersiellt..
JJRockford Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Jag är också intresserad av denna tråd, därför skriver jag här och klickar i "skicka email vid svar" så att jag inte missar något. 😏
Coffeemidget Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 men du, du kan ju ta ett halvdant hyfsat långt crowd-ljud, ett till liknande och panorera höger respektive vänster, sedan spela in dig själv och kompisar en minut var och sedan bara gröta ihop allt. och som extra bonus kan du breta på en tredje crowd smäck i mitten, De e lätt å hitta halvdanna crowd ljud, men om du dubblerar dig själv och kompisar in i smeten så får du en viss klarhet men ändå det massiva sorlet me de kassa samplingarna och djupet i panoreringarna och om du lägger på nåt kul verb
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.