Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska ingå i ett projekt där en av oss jobbar i ProTools. Själv är jag Logic-användare men tanken slog mig att skaffa ProTools LE för att kunna skyffla lite idéer fram och tillbaka. Jag är helt ny på ProTools men har för mig att licensen till programvaran sitter i ljudkortet, korrekt?

Jag behöver tips om vilket kort jag ska köpa. Tänkte mig ett mindre, externt (firewire eller usb, vilket som) i 2000kr-klassen. Jag har inga krav på antal in/ut eftersom jag fortfarande kommer köra det mesta i Logic men något som har en helt ok "bang for the buck"-faktor. Idéer?

Annons
Postat
Ska ingå i ett projekt där en av oss jobbar i ProTools. Själv är jag Logic-användare men tanken slog mig att skaffa ProTools LE för att kunna skyffla lite idéer fram och tillbaka. Jag är helt ny på ProTools men har för mig att licensen till programvaran sitter i ljudkortet, korrekt?

Jag behöver tips om vilket kort jag ska köpa. Tänkte mig ett mindre, externt (firewire eller usb, vilket som) i 2000kr-klassen. Jag har inga krav på antal in/ut eftersom jag fortfarande kommer köra det mesta i Logic men något som har en helt ok "bang for the buck"-faktor. Idéer?

Om du bara behöver själva mjukvaran och inte ska spela in något så kanske USB-stickan micro räcker. Är ett ljudkort med enbart en hörlursutgång. Ingår då självklart pro tools LE med den.

http://www.jam.se/produkt/Ljudkort/A41035-...box-2-Micro.jam

MVH

Anders

Postat

Något vill jag ju kunna spela in så Mbox mini är mer lockande än Micro. Hur länge har Mbox mini funnits på marknaden?

maart (oregistrerad)
Postat
Något vill jag ju kunna spela in så Mbox mini är mer lockande än Micro. Hur länge har Mbox mini funnits på marknaden?

Det kom 2006: http://en.wikipedia.org/wiki/Pro_Tools

jag har själv en mbox mini för att kunna ta med om jag åker bort (och inte känner för att släpa med min 002r 🙂) och tycker det är riktigt bra. Var lite orolig att hörlursförstärkaren inte skulle orka driva mina 250ohms-lurar men det är inga problem alls. Mickförstärkaren är också helt ok tycker jag 🙂

fantastiskt pris hos Thomann ju!

Postat
Det kom 2006: http://en.wikipedia.org/wiki/Pro_Tools

jag har själv en mbox mini för att kunna ta med om jag åker bort (och inte känner för att släpa med min 002r 🙂) och tycker det är riktigt bra. Var lite orolig att hörlursförstärkaren inte skulle orka driva mina 250ohms-lurar men det är inga problem alls. Mickförstärkaren är också helt ok tycker jag 🙂

fantastiskt pris hos Thomann ju!

Ja, det är ett riktigt bra pris! Fördelen är ju att man kan ta med sig den utan att behöva en nätadapter. Hur är det med licens? Kan jag installera det på iMacen OCH min laptop?

Postat
Ja, det är ett riktigt bra pris! Fördelen är ju att man kan ta med sig den utan att behöva en nätadapter. Hur är det med licens? Kan jag installera det på iMacen OCH min laptop?

Japp. Precis så gjorde jag med min m-box, själva hårdvaran fungerar som en ilok-nyckel typ.

Postat

Har oxå kört mbox mini på 2 datorer. Fungerar finfint. Minin är väldigt portabel dessutom. Uppgraderade sedan till Mbox Pro som är något större att ta med sig. Kör på Minin du!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.