Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag kör med kontakt 4 och biblioteket. Allt går bra när jag börjar ett nytt projekt i cubase, men när jag sedan har sparat projektet och laddar om det så vill inte kontakt 4 ge ifrån sig ljud. Om jag öppnar ett nytt kontakt och laddar in samma instrument så funkar det, men detta vill jag ju inte hålla på med varje gång jag ska öppna ett gammalt projekt. Det har ibland också funkat om jag fryser instrumenten och att jag sedan "o fryser" så att pluggarna laddar om.

Jag tycker biblioteket är bra och vill fortsätta använda det men Jag blir så irriterad på detta, och har inte hittat någon lösning. SNÄLLA HJÄLP mig.

Timmy

Annons
Postat

Men, är det bara jag som har detta problemet. Jag har nu provat lite mer, och ifall jag kör med en eller två instrument så funkar det bättre, då startar de oftare som det ska. Ingen annan med liknande problem eller som kan ha någon aning om vad det är?

Postat (redigerat)

Testa att ta bort Cubase presets. Windows: gå till Cubase Application Data Folder, som dyker upp om du söker på Cubase, och ta bort allt i den mappen. Starta Cubase på nytt så beter sig programmet som att det startas för första gången och pluggarna läses in på nytt. Har löst ett problem jag hade med Kontakt 4.

Redigerat av Rabieshund
Postat

Tack så mycket. Jag ska prova. Betyder detta att du behöver göra detta varje gång du ska köra kontakt? Jag har provat att ominstallera kontakt, och då funkade det bra första gången jag provade. Hur som helst, jag ska prova.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.