Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska snart få en inspelning av en kille som mixat+mastrat.

Kan han lägga upp wav-filerna ngnstans online utan att man riskerar att det blir artefakter ngnstans när han laddar upp/jag laddar ner? Är det säkrast att zippa filerna först?

Anledningen till att jag inte får grejerna på CD direkt är att vi inte befinner oss i samma land och det är lite brådis för mig att få iväg master-cdn till skivbolaget.

Alternativt kan jag ju be honom bränna en CD och skicka till skivbolaget direkt men jag ber helst inte om det om jag likaväl kan fixa det själv.

Annons
Postat

Har han mastrat ditt material?

Om han ska skicka dem som wavfiler kommer alla eventuella pq-koder, isrc, cd-text etc falla bort.

Det är bättre att han skickar DDP direkt till presseriet. Om han nu har möjlighet till det.

Eller wav-filer till dig för godkännande och att han sedan skickar red book cd-master direkt till presseriet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.