Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare! Har 2st Pioneer CDJ-1000 CD-spelare samt en DJM-400 mixer men har inte haft några riktiga högtalare så har fått låna morsans datorhögtalare när hållit på..:innocent: I alla fall, idag så köpte jag 2st Pioneer högtalare (modell "CS-501", hittar dock inget om pris eller så på internet.) billigt men impulsivt, i priset ingick en förstärkare men som polaren skulle ha eftersom han betala för den och jag för högtalarna (separat). Jag kan inte ett piss om ljudsystem och nu sitter jag här och känner mig fett dum och fattar ingenting...

I mixerns ingång för ljud så ska det sitta sådana här sladdar: http://www.vastercable.com/images/20960-V.jpg, dvs dom röda och vita, en för varje sida, totalt 4 ingångar. Högtalarna har inga sådana sladdar utan bara ett ställe där man kopplar in koppartråd så jag tog en sladd som jag fick med mixern (som den på bilden) och klippte bort dom 2 kontakterna på den ena sidan av kabeln och tog koppartrådarna och koppla in i högtalarna som jag köpt och dom 2 på andra sidan av kabeln satte jag in i mixern - Men det funkade så klart inte... 😳 Så nu är frågan, måste jag ha en förstärkare eller vad fan ska jag göra? Hur fan ska jag koppla det här? 😉

Redigerat av lawrencee
Annons
Hägglund (oregistrerad)
Postat

För det första så kopplar man aldrig högtalare till en ingång. De ska kopplas till en utgång eftersom man vill ta ut en signal från mixern. Dina högtalare (eller din mammas) är passiva. Du måste ha ett slutsteg mellan mixer och högtalare eftersom den linjenivå mixern skickar ut är för svag för att driva högtalar-elementen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.