mickestrang Postat 16 april 2010 Postat 16 april 2010 EZmix Någon som provat detta. Vore kul att höra några synpunkter. Jag tycker att det skulle kunna vara användbart för att göra snabb-/slaskmixar. Mvh Mickestrang
D200 Postat 16 april 2010 Postat 16 april 2010 Verkar ju praktiskt men är det inte något som redan finns i Ozone och T-Racks och liknande? Genvägar är bra men man lär sig ju ingenting istället...
mickestrang Postat 16 april 2010 Trådstartare Postat 16 april 2010 (redigerat) Nej, men jag tänkte just precis att bara kunna slaskmixa något på en halvtimme. För att streama över till polarn för pålägg eller liknande. Då behövs ju inte en "riktig" mix. Redigerat 16 april 2010 av mickestrang
Peter Roos Postat 17 april 2010 Postat 17 april 2010 Finns ju mycket färdiga presets för pluggar i t.ex. Cubase, men EZMix kan ju vara bra i vissa program som saknar detta. Bra pris också!
HOWARD Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Har hållt på ett tag men aldrig blivit riktigt nöjd med mina mixar. Detta är helt klart intressant att titta närmare på.
Fertan Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Haha, den automatiserade mixningen har tagit ännu ett steg framåt... Det enda som saknas är väl att den läser av och automatiserar nivåerna på de olika instrumenten, presets för olika genrer bara så är det klart.
hellfog Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Haha, den automatiserade mixningen har tagit ännu ett steg framåt... Det enda som saknas är väl att den läser av och automatiserar nivåerna på de olika instrumenten, presets för olika genrer bara så är det klart. Vad smidigt det hade varit.
GIGAN (oregistrerad) Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Vad smidigt det hade varit. Tror inte att det ligger så långt bort i framtiden. Smidigt ja, tråkigt, absolut!
iGnu Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Haha, den automatiserade mixningen har tagit ännu ett steg framåt... Det enda som saknas är väl att den läser av och automatiserar nivåerna på de olika instrumenten, presets för olika genrer bara så är det klart. typ som http://www.waves.com/Content.aspx?id=9945 ?
hellfog Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Tror inte att det ligger så långt bort i framtiden.Smidigt ja, tråkigt, absolut! Kanske tråkigt men bra för dom som bara vill spela in musik, men som inte tycker så mycket om att mixa.
GIGAN (oregistrerad) Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 Kanske tråkigt men bra för dom som bara vill spela in musik, men som inte tycker så mycket om att mixa. Visst, det kommer att underlätta, när/om det kommer. Men mycket kommer att låta ännu mer slätstruket och massproducerat efter samma mall.
D Vibe Postat 19 april 2010 Postat 19 april 2010 Visst, det kommer att underlätta, när/om det kommer.Men mycket kommer att låta ännu mer slätstruket och massproducerat efter samma mall. Och det vet du för att du hört all framtids musikinspelning som använt sig av EZMix? 😄 Jag fattar inte riktigt bekymret; om folk vill använda EZMix så är det väl fritt fram, medan de som inte vill, kan väl låta bli? Är ni rädda att förlora massa prestige? Personligen ser jag ingen direkt användning av det just nu iaf..
GIGAN (oregistrerad) Postat 19 april 2010 Postat 19 april 2010 Och det vet du för att du hört all framtids musikinspelning som använt sig av EZMix? 😳 Jag fattar inte riktigt bekymret; om folk vill använda EZMix så är det väl fritt fram, medan de som inte vill, kan väl låta bli? Är ni rädda att förlora massa prestige? Personligen ser jag ingen direkt användning av det just nu iaf.. Nej det vet jag inte, lika lite som du ☺️
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.