Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

EZmix

Någon som provat detta. Vore kul att höra några synpunkter. Jag tycker att det skulle kunna vara användbart för att göra snabb-/slaskmixar.

Mvh Mickestrang

Annons
Postat

Verkar ju praktiskt men är det inte något som redan finns i Ozone och T-Racks och liknande?

Genvägar är bra men man lär sig ju ingenting istället...

Postat (redigerat)

Nej, men jag tänkte just precis att bara kunna slaskmixa något på en halvtimme. För att streama över till polarn för pålägg eller liknande. Då behövs ju inte en "riktig" mix.

Redigerat av mickestrang
Postat

Har hållt på ett tag men aldrig blivit riktigt nöjd med mina mixar. Detta är helt klart intressant att titta närmare på.

Postat

Haha, den automatiserade mixningen har tagit ännu ett steg framåt... Det enda som saknas är väl att den läser av och automatiserar nivåerna på de olika instrumenten, presets för olika genrer bara så är det klart.

Postat
Haha, den automatiserade mixningen har tagit ännu ett steg framåt... Det enda som saknas är väl att den läser av och automatiserar nivåerna på de olika instrumenten, presets för olika genrer bara så är det klart.

Vad smidigt det hade varit.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Vad smidigt det hade varit.

Tror inte att det ligger så långt bort i framtiden.

Smidigt ja, tråkigt, absolut!

Postat
Tror inte att det ligger så långt bort i framtiden.

Smidigt ja, tråkigt, absolut!

Kanske tråkigt men bra för dom som bara vill spela in musik, men som inte tycker så mycket om att mixa.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Kanske tråkigt men bra för dom som bara vill spela in musik, men som inte tycker så mycket om att mixa.

Visst, det kommer att underlätta, när/om det kommer.

Men mycket kommer att låta ännu mer slätstruket och massproducerat efter samma mall.

Postat
Visst, det kommer att underlätta, när/om det kommer.

Men mycket kommer att låta ännu mer slätstruket och massproducerat efter samma mall.

Och det vet du för att du hört all framtids musikinspelning som använt sig av EZMix? 😄

Jag fattar inte riktigt bekymret; om folk vill använda EZMix så är det väl fritt fram, medan de som inte vill, kan väl låta bli?

Är ni rädda att förlora massa prestige?

Personligen ser jag ingen direkt användning av det just nu iaf..

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Och det vet du för att du hört all framtids musikinspelning som använt sig av EZMix? 😳

Jag fattar inte riktigt bekymret; om folk vill använda EZMix så är det väl fritt fram, medan de som inte vill, kan väl låta bli?

Är ni rädda att förlora massa prestige?

Personligen ser jag ingen direkt användning av det just nu iaf..

Nej det vet jag inte, lika lite som du ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.