Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag arbetar som kompositör tillsammans med bla.a

Tomas Ohlsson, Tobias Lundgren.

På vår meritlista finns Dionysus, Sinergy, Cans, Primal Fear, + otaliga svenska artister (bl.a. Fame Factory) och jobbat med producenter som t.ex. Mike Frasier (metallica, AC/DC)

Vi är intresserade av nya artister att jobba med men även nya kompositörer från olika band som vill jobba/skriva nytt matrial till deras kommande plattoroch som vill ha nytt blod i komponerandet.

Det mesta är av intresse.

Skicka gärna privata mess...

mvh/Ronny Milianowicz

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vad har ni för hemsida? vore kul att kolla lite vad ni pysslar med.

Vad är tanken med artister? Broker- eller managementavtal?

Låter intressant...

Redigerat av Danny Cort
Postat

Vi håller oss till det vi kan och gör bäst vilket då är att skriva låtar.

Vi skriver ENDAST förlagskontrakt, och då per album/titel.

Vi håller oss med en hel drös förlag eftersom vi jobbar med såpass olika musikstilar från gång till gång...(olika förlag har olika bra kontakter i olika stilar).

Studion är nybyggd och blev klar i oktober, hemsida kommer inom kort.

Du kan kolla upp Tobias Lundgren genom Hurricane Productions som

(som har med 4 låtar i årets schlagerfestival)

Mig via www.dionysus-metal.com www.metalheartmusic.com

Tanken med artisterna, samarbete eller beställningsjobb på låtar har det varit hitentills...

Postat

Just det!

Ibland skriver vi TILL artisten, ibland MED som vi gjorde med t.ex.

Primal Fear/Cans.

Postat

En av tio långbollar går in vet du... 🙂

Dock är vi endast intresserade av att jobba med artister med kontrakt av förklariga skäl eftersom det är vårt levebröd.

När det gäller kompositörer är vi intresserade om denne vill "ha hjälp" till något projekt.

Postat (redigerat)
När det gäller kompositörer är vi intresserade om denne vill "ha hjälp" till något projekt.

Vill aldrig NI "ha hjälp" i något projekt. Här på forumet finns ju gott om folk som skriver minst lika bra, eller bättre låtar än ert kollektiv.

Är ni någon form av superherowriters som ska komma in o rädda låtskrivare & artister som har kört fast?

Eller vill ni bara profitera på andras talang?

Redigerat av Danny Cort
Postat

Vill aldrig NI "ha hjälp" i något projekt. Här på forumet finns ju gott om folk som skriver minst lika bra, eller bättre låtar än ert kollektiv.

Är ni någon form av superherowriters som ska komma in o rädda låtskrivare & artister som har kört fast?

Känns som lite negativa vibbar i luften 😏

gulligt att du försvarar folket på forumet iaf danny!

Postat

Vänta lite nu..

Ni söker alltså på inget vis medarbetare?

Utan bara kunder?

Isåfall är det helt ointressant...

Postat

Herre gud, lugn i stormen!

Självklart är allt och alla av intresse och jag betvivlar inte folks kunskap här.

Om det finns någon talang att samarbeta med så varför inte?

Men eftersom vi försöker leva på det här så kan vi ju inte ha 20 man i teamet, det hoppas jag att ni förstår.

Missförstå mej rätt...det är väl inget att bli upprörd över??

Postat

Vid närmare eftertanke känns det som att denna tråd spårat ur, jag lämnar nu detta inlägg.

Jag hade varken tänkt profitera på någons talang eller något annat.

Min filosofi är att arbeta med så många duktiga, trevliga och inspirerande musiker/kompositörer som möjligt.

Jag jobbar helt gratis som manager åt ett band från Ungern för att hjälpa dem eftersom de va riktigt coola snubbar.

För övrigt gratulerade jag just Hurricane Productions för att fått med 5 låtar i schlagerfestivalen!

Bra jobbat!

Postat

Förresten är addic59 riktigt duktig!

Där finns en talang faktiskt!

🙂

Postat

Känns som lite negativa vibbar i luften 😆

gulligt att du försvarar folket på forumet iaf danny!

Inga negativa vibbar alls.

Jag blev bara besviken för att min "ingen reklam tack"-skylt hade blåst bort i senaste malmö-stormen.

& vad menar du med att jag "försvarar" folket?

Är du också kompis med Hurricane? Då kan ju du också gratulera honom till halva melodifestivalen. Vem vet, du kanske rentav ringer & röstar på något av hans bidrag?

Postat

😆

Måste hålla med där.

Postat

😎

Måste hålla med där.

Man tackar =). Du är inte så dum du heller kan jag meddela =).

😆

Postat
En av tio långbollar går in vet du... 😳

Dock är vi endast intresserade av att jobba med artister med kontrakt av förklariga skäl eftersom det är vårt levebröd.

Gäller detta projekt som inte är kontraktbundna? Har ni några tips som ni vill dela med er av? Hur många är ni? osv

Postat

Ingen reklam, jag söker bara inspirerade folk att jobba med!

Tobias Lundgren är en av "the superherowriters" som du nämnde som ska komma in o rädda låtskrivare & artister som har kört fast. 😳

Precis sånt folk diggar jag att jobba med, talanger med noll divalater.

Tobbe är en av de största begåvningar jag träffat.

Klart jag röstar på dem!!!!

Postat

Glömde säga att vi är tre personer.

Det står i min info vilka jag/vi jobbat/jobbar med.

Är det bra så for ni förmodligen kontrakt snart.... 😳

Hör gärna av dej!

mvh/R

Postat

Nu känns det som jag tappat kontrollen på den här tråden, ni som vill, fortsätt maila mej privat. Allt är av intresse! (robertus)

Danny boy, vi kanske träffas över en fika IRL någon gång i så fall, hos Hurricane eller någon annan?

.. och lycka till med allt!

addic59 riffa på, det kan bli riktigt bra ! :-)

Ha en trevlig helg allesammans!

(Härmed avslutas denna tråd)

mvh/R

Postat
Jag arbetar som kompositör tillsammans med bla.a

Tomas Ohlsson, Tobias Lundgren.

Vad är det för genre ni söker ?

ÄR det trance/dance eller dansband 😄

isåfall är jag intresserad.

/Perrra

Postat

Skicka mej privata mail snälla!

Då jag fått kritik av vissa här ovan att jag använder forumet för egen reklam/marknadsföring så är det bättre så

(även om det inte vad min avsikt från början).

Maila mej gärna!

mvh/R

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.