Jump to content
Annons

10-ackordslåten!


djonas

Låter det som ni trodde att det skulle göra?  

95 röster

  1. 1. Låter det som ni trodde att det skulle göra?

    • 1 - Jajamensan :)
      51
    • 2 - Ja fast jag skulle haft 10 ackord till, bara för att jag är en nörd!
      6
    • 3 - Nä inte alls :(
      10


Recommended Posts

Lindebergmusic (oregistrerad)

Oj oj va snyggt! 🙁

Underbart. Får en skön Dixie Dregsfeeling. Förövrigt mina favoriter inom den sortens musik.

Läste grundieén för projektet, makalöst hehe 😉

Ha det!

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 148
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Oj oj va snyggt! 🙂

Underbart. Får en skön Dixie Dregsfeeling. Förövrigt mina favoriter inom den sortens musik.

Läste grundieén för projektet, makalöst hehe :rolleyes:

Ha det!

Johan

Tackar så mkt lindebergmusic.com! 😲

Dixie dregs...oj inget dåligt betyg, hehe...de finns även på min favvolista. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
LIte samla mammas manna över det hela.

Knappast. Samla sysslade inte med hissmusik.

Maken till gitarronani har jag inte hört sedan "Fire and Ice" med Yngwie Malsteen.

Det spelar liksom ingen roll att man är duktig på sitt instrument när det låter så här fjompigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

LIte samla mammas manna över det hela.

Knappast. Samla sysslade inte med hissmusik.

Maken till gitarronani har jag inte hört sedan "Fire and Ice" med Yngwie Malsteen.

Det spelar liksom ingen roll att man är duktig på sitt instrument när det låter så här fjompigt.

Det märks att julen är över 🙂 Nattis är tillbaka!

Link to comment
Dela på andra sajter

LIte samla mammas manna över det hela.

Knappast. Samla sysslade inte med hissmusik.

Maken till gitarronani har jag inte hört sedan "Fire and Ice" med Yngwie Malsteen.

Det spelar liksom ingen roll att man är duktig på sitt instrument när det låter så här fjompigt.

Hissmusik...öh 🙂 ok..det köper jag nästan...men det jag inte köper är att medlemmen med den fjompigaste avataren påstår att låten är fjompig...blir lixom inte riktigt trovärdigt. 😆😉

Du lyssnade ju i alla fall på låten vilket ger +poäng i min bok. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

det var en fin låt.

inte så rolig att lyssna på kanske, ganska grötig i arret och lite för mycket dist och lite för lite eget uttryck. men fint ändå. rensa runt sologitarren och spela mer uttrycksfullt. ja det är min åsikt alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

det var en fin låt.

inte så rolig att lyssna på kanske, ganska grötig i arret och lite för mycket dist och lite för lite eget uttryck. men fint ändå. rensa runt sologitarren och spela mer uttrycksfullt. ja det är min åsikt alltså.

🙂😎

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

det var en fin låt.

inte så rolig att lyssna på kanske, ganska grötig i arret och lite för mycket dist och lite för lite eget uttryck. men fint ändå. rensa runt sologitarren och spela mer uttrycksfullt. ja det är min åsikt alltså.

😆😆😆

Troll varning kanske?!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tankade ner den här låten från din Soundclick nyligen och tyckte den var jävligt kool. Men vilken jävla extra dimension det blev på denna låten när jag läste posten med ackordtipsen.. Förbannat imponerad.

Jag har visserligen byggt upp ett förakt mot prograssiv rock/metal och generell gitarronani de senaste åren, men jag kommer inte ifrån att det var det enda jag lyssnade på för längesen, och det du gör är ju världsklass, helt klart. Hade lyssnat mig tokig på dina låtar för några år sen.

Grymt bra.

Grymt, grymt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)
nattvaktaren Postat den 15 February 2005, 12:51

Maken till gitarronani har jag inte hört sedan "Fire and Ice" med Yngwie Malsteen.

Det spelar liksom ingen roll att man är duktig på sitt instrument när det låter så här fjompigt.

djonas Postat den 19 February 2005, 13:02

Hissmusik...öh  ok..det köper jag nästan...men det jag inte köper är att medlemmen med den fjompigaste avataren påstår att låten är fjompig...blir lixom inte riktigt trovärdigt.  

Du lyssnade ju i alla fall på låten vilket ger +poäng i min bok. 

Mvh / djonas 

😎 den dära avatarn är faktist jävligt fjompigt! 😄 man stör ju sig på den.. 😉 ;)

Redigerat av baloo
Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)
nattvaktaren Postat den 22 February 2005, 20:58
(baloo @ 22 February 2005, 19:48)

den dära avatarn är faktist jävligt fjompigt!  man stör ju sig på den..   

Tycker du? Jag kanske skulle tagit med hela bilden?

https://www.studio.se/index.php?showtopic...indpost&p=94786

...min avatar är fruktansvärt mkt bättre än din avatar hur som helst! 😄😛😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tankade ner den här låten från din Soundclick nyligen och tyckte den var jävligt kool. Men vilken jävla extra dimension det blev på denna låten när jag läste posten med ackordtipsen.. Förbannat imponerad.

Jag har visserligen byggt upp ett förakt mot prograssiv rock/metal och generell gitarronani de senaste åren, men jag kommer inte ifrån att det var det enda jag lyssnade på för längesen, och det du gör är ju världsklass, helt klart. Hade lyssnat mig tokig på dina låtar för några år sen.

Grymt bra.

Grymt, grymt bra.

Tack så jättemycket olke! 😛

Kul att min gitarronani väcker nostalgikänslor hos dig. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Måste ju bara återuppliva denna också 🙂

Ifall nån missade detta 110% mästerverk så får ni en till chans nu.

djonas: Detta är tamejfan en av forumets bästa låtar, fattar inte hur du kan få så många konstiga ackord att låta så självklara ihop?

Bockar och bugar för uppvisningen :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Måste ju bara återuppliva denna också 😱

Ifall nån missade detta 110% mästerverk så får ni en till chans nu.

djonas: Detta är tamejfan en av forumets bästa låtar, fattar inte hur du kan få så många konstiga ackord att låta så självklara ihop?

Bockar och bugar för uppvisningen 😉

Hehe tackar så mkt lavrell !! 😄

Pluffo: tack så mkt 😄 jag fixade till länken i början oxå så att folk får tag på låten nu. 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Inledingsvis får jag en känsla av rökig pup nånstans runt 30 talet!

Dåtidens svar på Bo Kasper i läderkostym!

Sen tar den mig vidare till nåt fräckt som i mina öron låter ganska jammigt o traditionellt. Din synkade sång med synthen är ball på högsta nivå! En aning bögigt men coolt! 🙂

partiet som börjar vid 1.39 känns som: "Får jag lov" Det får mig att vilja sätta på mig lack-skorna o sticka till björka loge!

samma med 2.20 partiet, fast då väljer jag hellre broadway i new york.

3.15.. vad har vi här?? Jo, publiken står o skriker o klappar förväntansfullt efter Electric banana band.. in kommer dom med sin trogna gitarr-hjälte Janne Schaffer med tungan i styr! Där kommer vissa passager där Janne han själv verkar ha käkat speed, men det flyger aldrig riktigt iväg så jag skulle hellre vilja ha det till att han smakat på en blandning av tjack och gräs.. vilket jämnar ut det hela! Ja just det, nånstans i låten känns det som om drottning silvia kommer vinkades på en båt i filmen Göta Kanal. Stackars fotografen i sin lilla kanot som bara välter omkull o klantar till det!

Sen så jävlar, 4.28, nu tar vi flyget ner till Hawaii.. Jiihaa, jag är den första i baren som beställer pinnacolada.. "får jag bjuda på nåt sir-jonas" ? 🙂

Man kan oxå sammanfatta den här låten som ett undervisande i samlag.. olika ställningar till dom olika partierna, hajar du? Det blir väl aldrig direkt hård-sex kanske, men vad gör det! Huvusaken är att där e känsla i det och det tycker jag att du har i denna låt!! Utomordentligt producerat och påtänkt. Du är som sagt en himmelens musiker dude! But you know that already! =)

Saftig, god och dryg låt helt enkelt! Full pott får du av mig!!

Ps. Jag lovar att inte testa med min flickvän! Ska bespara dej dom bilderna i din skalle! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Kom på att jag inte skrivit något om den här trots att jag lyssnar på den ganska ofta...

Att överhuvudtaget få till en låt på de ackorden är en bedrift, men du gör det dessutom bra! Jag är gravt imponerad. Otroligt svängigt tema, men jag tycker också ljudbilden är väldigt trevlig. Det händer saker hela tiden och det är roliga saker som kompletterar temat. Dessutom skäms du inte för att använda stereo, och det är bra. Brett är fett! Övergångarna mellan de olika partierna känns helt naturliga, ett djävla flyt genom hela låten trots de ganska olika uppläggen.

Jag tycker dessutom du spelar bättre på den här låten än på 10-solo-låten. Det kan ha att göra med att det här inte är imitationer utan det är ditt uttryck som kommer fram och det funkar bättre. Mycket mer känsla. Visst är det tekniskt, men absolut med ett eget uttryck.

Bara ett par småsaker jag stör mig på; Jag gillar inte gitarrljudet, det är för mufflat, och när du går igenom de tio ackorden i introt så är det hemskt brusigt...

Full pott!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Olsberg

Vad ska man säga.... 🙂 ....stora ord från en stor man! 😉  😄

Äsch, sååå stor är han inte. Jag träffa ju honom bara för ett par veckor sedan och då var han normalstor! 😛

Förlåt, jag var tvungen... 😄😉🙂

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på att jag inte skrivit något om den här trots att jag lyssnar på den ganska ofta...

Att överhuvudtaget få till en låt på de ackorden är en bedrift, men du gör det dessutom bra! Jag är gravt imponerad. Otroligt svängigt tema, men jag tycker också ljudbilden är väldigt trevlig. Det händer saker hela tiden och det är roliga saker som kompletterar temat. Dessutom skäms du inte för att använda stereo, och det är bra. Brett är fett! Övergångarna mellan de olika partierna känns helt naturliga, ett djävla flyt genom hela låten trots de ganska olika uppläggen.

Jag tycker dessutom du spelar bättre på den här låten än på 10-solo-låten. Det kan ha att göra med att det här inte är imitationer utan det är ditt uttryck som kommer fram och det funkar bättre. Mycket mer känsla. Visst är det tekniskt, men absolut med ett eget uttryck.

Bara ett par småsaker jag stör mig på; Jag gillar inte gitarrljudet, det är för mufflat, och när du går igenom de tio ackorden i introt så är det hemskt brusigt...

Full pott!!

Tackar Gote!!

Yes håller med om att brett är fett!!

Tycker oxå jag fick till flytet på låten vilket är viktigt för att lyssnaren inte ska tappa intresset. 😆

Det här låten speglar ju mer mitt eget gitarrspelande och sound än det soundet man får om man spelar in andras solon som redan är invanda i lyssnarens öron. Folk har ju inga förväntningar på ens egna grejer om man är en okänd gitarrist. :rolleyes:

De 10 ackorden i början är medvetet inspelade med mkt brus för att "chocka" lyssnaren när sen låten drar igång på riktigt. 😲

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Otroligt juste och cool låt, snyggt jobbat! Personligen får jag lite Wadenius-vibbar med solo/sångslinga. Skall jag säga något negativt så är det att jag tycker gitarrsolona är lite för tekniska... blir lite tråkigt och nästan lite för bra spelat. Därmed menar jag inte att de är dåliga, snarare tvärtom, men jag fördrar lite mer oljud och så bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...