DivineCo Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Denna tråd är onekligen en av de trådar som borde nitas. Ett stort tack till Linus som investerade mycket tid men även till Lars briljanta förklaring. Allt Gott! Låt oss nu istället bråka om vilken DAW som har det bästa workflowet och dom bästa kompressorerna.
Gilbert Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Låt oss nu istället bråka om vilken DAW som har det bästa workflowet och dom bästa kompressorerna. Workflow absolut men pluggar kan man ju välja fritt ... 😏
DivineCo Postat 7 maj 2010 Postat 7 maj 2010 Ja så länge man har råd eller stjäl...angående pluggar men valet är fritt.
pme (oregistrerad) Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 Stryker adobe och garageband från möjliga alternativ.
LejonLeo Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 Jag säger som jag alltid sagt: Hörs det ingen skillnad så ÄR det ingen skillnad. Utan antagligen bara humbug, försäljarsnack, struntprat, ett försök att glänsa med sina kunskaper eller ren och skär lögn. Så fram med mer blind (döv?) tester åt folket! Bra initiativ Linus! Tummen upp.
Demonproducenten Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Hörs det ingen skillnad så ÄR det ingen skillnad. och ju sämre du hör desto mindre skillnad är det
joachime Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 och ju sämre du hör desto mindre skillnad är det Det går att dra det tänket ytterligare ett steg. Har hört om producenter som sätter lågpassfilter någonstans ovanför 12 kHz på mixerns main out för att alla ska höra vad han hör. Hör jag ingen skillnad så ska det inte vara någon skillnad.
Demonproducenten Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Har hört om producenter som sätter lågpassfilter någonstans ovanför 12 kHz på mixerns main out för att alla ska höra vad han hör. 😕 tur man inte är där än .... tror jag... 😛
drloop (oregistrerad) Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Över 40. Jobbat med musik. Tja, inte osannolikt att många inte hör när man tar och skär vid 12khz som uppnåt denna ålder och är lite hörselsakadade av musiken.
KillwithSkill Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Från 13,5 kHz och uppåt så är jag helt döv! Däremot så kan jag på nåt viss 'känna' att det är nåt som låter där över. Jag märker det först när någon stänger av ljudet. Som en befrielse. Man hoppas att man är bra gammal då när syrsorna försvinner.
Hägglund (oregistrerad) Postat 10 maj 2010 Postat 10 maj 2010 Det går att dra det tänket ytterligare ett steg. Har hört om producenter som sätter lågpassfilter någonstans ovanför 12 kHz på mixerns main out för att alla ska höra vad han hör. Hör jag ingen skillnad så ska det inte vara någon skillnad. Så låter Tracy Chapmans två senaste album. Personligen gillar jag det. 😉
LejonLeo Postat 11 maj 2010 Postat 11 maj 2010 och ju sämre du hör desto mindre skillnad är det Ha-ha! Huvet på spiken. Och spiken i foten
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.