Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag tyckte slingan var schysst (som jag redan sagt). Jag filar gärna lite mer på den.

Postat

Har tagit hem filen, ska ta å lyssna lite senare ikväll.. Får se ifall det retar min musikaliska ådra något.

Har man helt fria händer eller vill du att man begränsar sig på nåt vis, enbart Reason t.ex? 😄

Postat
Har tagit hem filen, ska ta å lyssna lite senare ikväll.. Får se ifall det retar min musikaliska ådra något.

Har man helt fria händer eller vill du att man begränsar sig på nåt vis, enbart Reason t.ex? 😄

Inga begränsningar alls. Dels är det kul om någon lyckas göra något snyggt av det såklart. Fördelen med en .rns är ju att jag kan lära mig av vad ni gjort. 😉

Postat

Har lyssnat på låten nu, riktigt skön slinga.. Thor är ett monster alltså.. 😄

Var så länge sen jag satt och lekte enbart i Reason, har knappt lärt mig nånting sedan 2.5..

Får se om jag försöker mig på Reason eller ifall jag kör Rewire och leker i Cubase istället. 😉

Postat
Har lyssnat på låten nu, riktigt skön slinga.. Thor är ett monster alltså.. 😄

Var så länge sen jag satt och lekte enbart i Reason, har knappt lärt mig nånting sedan 2.5..

Får se om jag försöker mig på Reason eller ifall jag kör Rewire och leker i Cubase istället. 😉

Tackar tackar!

Kör en rewire och bounca om du vill. Tycker det är riktigt spännande. 😄

Första gången någon remixat mig förövrigt.

Postat (redigerat)

Måste säga att jag diggar den starkt! Låten var ju dödligt sönderkomprimerad redan från början, så jag fortsatte lite i samma spår... Saknade en sub-bas bara, så la till det. Sen märkte jag nu i efterhand att jag tydligen hade ändrat leadet lite också.. Men inte mer än 10 min lek... Bara öppnade, mixade, sparade och stängde 😲

Blev väl kanske lite vääääl högt efter "mastring", men har lurar så hör inte direkt så bra om det distar (vilket det borde)... Suben blev säkert för hög också.... Lite svårt att höra i lurar... Men kul sound att leka med, absolut! 😛

Här är min lilla edit:

Redigerat av johle
Postat
Måste säga att jag diggar den starkt! Låten var ju dödligt sönderkomprimerad redan från början, så jag fortsatte lite i samma spår... Saknade en sub-bas bas bara, så la till det. Sen märkte jag nu i efterhand att jag tydligen hade ändrat leadet lite också.. Men inte mer än 10 min lek... Bara öppnade, mixade, sparade och stängde 😲

Blev väl kanske lite vääääl högt efter "mastring", men har lurar så hör inte direkt så bra om det distar (vilket det borde)... Suben blev säkert för hög också.... Lite svårt att höra i lurar... Men kul sound att leka med, absolut! 😛

Här är min lilla edit:

Galet roligt! 😄

Vääldigt komprimerad, men riktigt kul att höra någon annan sätta tänderna i detta.

Här kändes suben bra. Har du något ambiencereverb på mastern?

Grymt, och återigen, riktigt kul! 🙂

Postat
Galet roligt! 😛

Vääldigt komprimerad, men riktigt kul att höra någon annan sätta tänderna i detta.

Här kändes suben bra. Har du något ambiencereverb på mastern?

Grymt, och återigen, riktigt kul! 😄

Nicht, stängde av din kompressor och limiter på mastern och drog ner volymen när jag mixade, så den inte peakade. Inget reverb eller dylikt på mastern. Sen drog jag i stort sett in filen i T-RackS 3 med preset Super Loud när jag var klar i Reason 😲 Därav den lite väl högra volymen/kompressionen.

Postat
Nicht, stängde av din kompressor och limiter på mastern och drog ner volymen när jag mixade, så den inte peakade. Inget reverb eller dylikt på mastern. Sen drog jag i stort sett in filen i T-RackS 3 med preset Super Loud när jag var klar i Reason 😲 Därav den lite väl högra volymen/kompressionen.

Kul resultat hursomhelst!

Ska ta några lyssningar till. 😛

Postat

Visst blev det, jag har tom byggt en låt med slingan i intro+mellanspel efter refrängen. Vers- och refräng-melodier är klara. Text går långsammare.

Postat
Visst blev det, jag har tom byggt en låt med slingan i intro+mellanspel efter refrängen. Vers- och refräng-melodier är klara. Text går långsammare.

Oj jäklar, nu blev jag riktigt eager to listen, så att säga.

Riktigt spännande! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.