RobBan turbogröt Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 (redigerat) Började spela på en korg m1a o sequenserprogram på atari för väldigt länge sen. Även spelat på Amiga, trackermusik mm. Amigorna 1200\4000 finns kvar fullt up to date men används sällan. Kör nu och testar i tidigt stadium 6st gamla Intel P4 3,0 datorer av varierande karaktär + 1 st i7 dator ihopkopplade som ett gigantiskt gigalan för vst-plugins . (5st gigalanslavar på bilden) den 6e datorns hårddisk är på cloning Huvudmaskin vattenkyld Intel I7 920 med : M-audio delta1010LT ljudkort 6gb ram 1600ddr3 2xssd extreme 32gb i raid 0 systemdisk windows 7\64 3st HD i raid 0, 2st black dualcore + 1st samsung F1 4870x2 grafikkort dubbla nätverkskort 1000w Antec nätdel ---------------------------------- Alla slav datorer har XP som är helt strippat från tjänster,internet, inga program mm förrutom det nödvändigaste. Slavarna har även olika mängd internminne från 512mb - 4000mb för vilka vstplugins dom ska driva. allt är helt visuellt kontrollerat från huvudmaskinen och en av slavmaskinerna. Huvudmaskinen har även dubbla lan, 1st med fast ip mot en av slav-datorerna som visualiserar gruppen i huvuddatorns monitor. 1st 100mbit lan mot internet routern. Inga virusprogram i slavarna då det ej behövs. Mängden internminne för samplingar mm blir ointressant då alla i gruppen jobbar ihop. klagar någon slav på för mycket att göra så hoppar man till nästa. Keyboard: korg T1 fullsize mackie 1204 mixer + lite annat Jäpp det va det för i kväll 😉 ! Redigerat 10 april 2010 av RobBan turbogröt
Matthew L Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Välkommen! 😄 Verkar seriös med datorn ser det ut som 😉
Gilbert Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 FastTracker och Bars and Pipes … det var tider det! Välkommen till forumet.
RobBan turbogröt Postat 10 april 2010 Trådstartare Postat 10 april 2010 (redigerat) Tack ! ska ladda upp lite mer info om mitt flerdatorprojekt senare ! det är ganska intressant att gamla p4or i grupp kan bli en gigantiska ljudmaskin utan att dra någon cpukraft alls nästan på master datorn. Ska jag bygga in en virtuell AMIGA i systemet bara för sakens skull ? Robban Redigerat 10 april 2010 av RobBan turbogröt
GIGAN (oregistrerad) Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Tack ! ska ladda upp lite mer info om mitt flerdatorprojekt senare ! det är ganska intressant att gamla p4or i grupp kan bli en gigantiska ljudmaskin utan att dra någon cpukraft alls nästan på master datorn. Ska jag bygga in en virtuell AMIGA i systemet bara för sakens skull ? Robban Välkommen Turbogröt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.