debatt Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Hej! Handlade på postförskott, men tyckte att det var mycket märkligt att min faktura på deras webbsida fortfarande stod som obetald efter mer än 9 dygn. Jag hade ju betalat direkt när jag hämtade ut paketet. Hur ska man annars få ut det förresten?? Mailade till deras infomail, men fick svaret att det kan dröja upp till 3 bankdagar från det att man betalat. Men nu dröjde det ju mycket längre än så och vid en förnyad kontakt med företaget sa de att tar det ännu längre tid innan de får betalningen så kan ärendet gå till kronofogden. De tog mitt parti, men menade att OMBUDET inte hade rapporterat in betalningen till dem. Men hade jag otur så kunde det ju ändå gå om vartannat i deras hantering och in till kronofogden just därför. Jag hade faktiskt ingen ANING om att man ska göra de slöa ombudens arbete nu också. 😮 Precis som man måste göra matkassörskans, bankens, postens etc m.m. //:debatt
D Vibe Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Hej! Handlade på postförskott, men tyckte att det var mycket märkligt att min faktura på deras webbsida fortfarande stod som obetald efter mer än 9 dygn. Jag hade ju betalat direkt när jag hämtade ut paketet. Hur ska man annars få ut det förresten?? Mailade till deras infomail, men fick svaret att det kan dröja upp till 3 bankdagar från det att man betalat. Men nu dröjde det ju mycket längre än så och vid en förnyad kontakt med företaget sa de att tar det ännu längre tid innan de får betalningen så kan ärendet gå till kronofogden. De tog mitt parti, men menade att OMBUDET inte hade rapporterat in betalningen till dem. Men hade jag otur så kunde det ju ändå gå om vartannat i deras hantering och in till kronofogden just därför. Jag hade faktiskt ingen ANING om att man ska göra de slöa ombudens arbete nu också. 😮 Precis som man måste göra matkassörskans, bankens, postens etc m.m. //:debatt Verkar märkligt. Men man får väl ett kvitto när man hämtar ut paketet? Brukar jag få iaf...
slejnard Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Kvitto heter Vitto på finska. " Haru nå vitto krabben..." fniss 😮
debatt Postat 10 april 2010 Trådstartare Postat 10 april 2010 Verkar märkligt. Men man får väl ett kvitto när man hämtar ut paketet? Brukar jag få iaf... Ja, men kvittot hjälper en inte i detta fallet. Det är när detta Schenker-ombudet (godisaffär) gör den manuella inrapporteringen vid dagens slut som företaget ser att betalning skett. Eller rättare sagt, upp till 3 dagar efter den rapporteringen. Så förklarade säljaren det. Men nästa gång ska jag inte välja det förvalda ombudet, utan ta ett annat i listan. Och ni kan ge er f*n på att fakturan står som fullbetald nu. 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.