slejnard Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Am Em F eller Am F G venne đ seriöst: Vad gör era treackordslĂ„tar bĂ€ttre Ă€n mina och Bob Dylans? Texterna, melodierna, fraseringarna eller vad menar ni? " Ă Ă„Ă„Ă„h fan lyssna nu vilken jĂ€vla lĂ„t jag har hittat pĂ„" - Realize in the enter night...pjööööh." vad Ă€r bra med det?? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Am G D Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
sixties Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 hÀr kan du höra hur mycket sÄng melodin gör pÄ samma akord: Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 april 2010 TrĂ„dstartare Dela Postat 10 april 2010 Klockrent Sixties! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 HÀnger alltid pÄ melodierna. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Drake Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 HÀnger alltid pÄ melodierna. ...och arret... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Valfrid Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 ...och arret... ...och var man placerar ackorden. Magnus Uggla - som i stort sett förlitar sig pÄ tre ackord - sa en gÄng att om lÄten ska upp pÄ svensktoppen sÄ ska refrÀngen, eller versen, börja pÄ subdominanten. Som i "Hotta brudar" eller "Varning pÄ stan". Pröva att börja refrÀngen pÄ F istÀllet för Am sÄ blir det lite annorlunda... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Ackordföljden Àr helt ointressant för mig, bygger allt pÄ sÄng. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.