slejnard Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Am Em F eller Am F G venne 😄 seriöst: Vad gör era treackordslåtar bättre än mina och Bob Dylans? Texterna, melodierna, fraseringarna eller vad menar ni? " Ååååh fan lyssna nu vilken jävla låt jag har hittat på" - Realize in the enter night...pjööööh." vad är bra med det?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Am G D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 här kan du höra hur mycket sång melodin gör på samma akord: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 10 april 2010 Trådstartare Dela Postat 10 april 2010 Klockrent Sixties! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Hänger alltid på melodierna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drake Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Hänger alltid på melodierna. ...och arret... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valfrid Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 ...och arret... ...och var man placerar ackorden. Magnus Uggla - som i stort sett förlitar sig på tre ackord - sa en gång att om låten ska upp på svensktoppen så ska refrängen, eller versen, börja på subdominanten. Som i "Hotta brudar" eller "Varning på stan". Pröva att börja refrängen på F istället för Am så blir det lite annorlunda... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 10 april 2010 Dela Postat 10 april 2010 Ackordföljden är helt ointressant för mig, bygger allt på sång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.