Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag sitter just nu och plöjjer igenom thomann och blocket efter en preamp. Har sneglat på en presonus Bluetube DP. Och de är väl i den prisklassen jag ligger.

Kommer använda den främst till gitarr och sång. Använder röde nt2-a och sm57or.

Kom igen!

Annons
Postat

Då det gäller presonus Bluetube skulle jag avråda. Har själv en äldre version av Bluetube så kanske att den nyare är betydligt bättre. Dock tycker jag att den jag har bara gör något konstigt med ljudet när den försöker låta rör. Tycker att Art Tube Mp är betydligt bättre då det gäller billig rörhistoria men det är ju bara en kanal.

Förövrigt så är det som Gilbert säger. Det finns massor av trådar. Och det viktigaste av allt är vad du tycker. Om du har kompisar som har preamps försök att få låna dessa och gör dig en egen uppfattning.

Postat

Hmm ska kolla upp den preampen. Problemet är att jag inte har några polare som håller på. Förutom studieförbundets studio. Men dom har ju något jävla yamahabord för typ 30-40k. Sen har dom en focusrite strip också. Men den har nästan för många rattar. Tror jag skulle skruva bort mig rätt snabbt

Postat

Vafan en art tube mp kostar 377:- på thomann. Kan de verkligen vara den du menar? Det är ju för billigt för att vara sant egentligen

Postat
Vafan en art tube mp kostar 377:- på thomann. Kan de verkligen vara den du menar? Det är ju för billigt för att vara sant egentligen

Jag har både en Art Tube MP och en tämligen dyr Audient Mico, men har aldrig kommit mig för att A/B-testa dem. Borde göra det. Jag har lästa en hel del om de som tyckt Art Tube Mp är väldigt bra. Men de är visst väldigt ojämna i kvalitén. Ett råd om du inte vill köpa nåt verkligt svindyrt så strunta helt i rör, det bara brusar i de enklare preamparna.

drloop (oregistrerad)
Postat

För pengarna är ju Art TubeMP nästan magisk...

Jag använder min Art TubeMP som distbox ibland och det låter tufft.

Den är möjligen lite brusigare än andra preamps, men det är så pass lite att det inte stör mig.

Postat

Vad skulle vara bäst hands down av allt då? Om man skiter i rör helt och hållet? I egenskap av vintageälskare när det kommer till gitarrer så såg jag de ju som helt enkelt självklart att rör alltid måste vara bäst. Men om så inte är fallet vad finns de för grejjer då? SP vtb1 tycker jag syns överallt på blocket.

maart (oregistrerad)
Postat
Vad skulle vara bäst hands down av allt då? Om man skiter i rör helt och hållet? I egenskap av vintageälskare när det kommer till gitarrer så såg jag de ju som helt enkelt självklart att rör alltid måste vara bäst. Men om så inte är fallet vad finns de för grejjer då? SP vtb1 tycker jag syns överallt på blocket.

som sagts tidigare tror jag man behöver upp i en helt annan prisnivå som rörpreamps ska vara riktigt trevliga.

Postat

Vad bör göras då? Skaffa mig ett mixerbord? Har ett behringer xenyx som vi använder till PA:t inte sjukt inspirerande dock

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.