Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare kamrater!

Jag har ett problem som jag misstänker att många här har bra koll på. Det gäller ett jobbigt brusande, lite surrande ljud som dyker upp när jag t ex klickar på vissa menyer eller överhuvudtaget håller ner musknappen och drar nåt. Jag antar att det är nån spänningshistoria det rör sig om. Jag har monitorerna ikopplade i samma förgreningsdosa som datorn. Kan detta va problemet? Eller måste jag isolera vissa kablar? I så fall hur och vilka? Jag vet ju att man ska hålla isär ljudkablar och strömkablar. Detta har jag försökt göra i den mån det går. Finns det vissa kablar som är större bovar än andra? Som t ex nätkabeln till datorn.

Ytterst tacksam för all hjälp jag kan få.

/Micke

Annons
Postat

Det låter mer som om det har med datorn att göra, strömmen som går i en USB mus är klart sagt försumbar och kan nog inte göra mkt att störa dina monitorer. Låter snarare som en jordgrej i datorn, vad har du för dator och ljudkort?

Postat
Det låter mer som om det har med datorn att göra, strömmen som går i en USB mus är klart sagt försumbar och kan nog inte göra mkt att störa dina monitorer. Låter snarare som en jordgrej i datorn, vad har du för dator och ljudkort?

Jag har en lite äldre macintoch. Ljudkortet är ett digi oo1.

Postat
Är det en bärbar dator?

Testa i så fall att köra på batteridrift istället för nätdelen och se om det blir någon skillnad...

Kolla gärna tipsen i Kontrollrummets Wiki. 🙂

Det är inte en bärbar. Det är en mac G4. Det låter som ett digitalt brum/tjut ljud som dyker upp när man trycker fram nån av menyerna. Det blir inte högre när man höjer volymen på ljudkortet. Ska kolla kontrollrumsguiden där, tack för den! Annars så postar jag ett filmklipp så ni slipper mina försök att förklara ljudet. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.